וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח של קרדן ישראל ירד ברבעון ב-33% ל-20 מיליון שקל בעקבות שערוך נכסים נמוך מברבעון המקביל

יובל מעוז

20.11.2008 / 8:45

ברבעון המקביל רשמה החברה הכנסות של 26 מיליון שקל משערוך נכסים ב-GTC RE


, שבשליטת קרדן NV של יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה של 33% ברווח הנקי ל-19.7 מיליון שקל לעומת 29.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה ברווח נבע משערוך נכסים בחברת הנדל"ן הפעילה באירופה ברבעון המקביל. מכירות קרדן ירדו ברבעון השלישי ב-21% ל-43.4 מיליון שקל. הקיטון ברבעון נבע בעיקר מהכנסות ברבעון המקביל ממסירת דירות בפרויקט אחוזות הנשיא ברחובות.

עיקר השינוי בין הרבעונים נגרם במגזר ייזום הנדל"ן, בו רשמה קרדן הפסד של כ-400 אלף שקל ברבעון השלישי לעומת רווח של כ-17.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתקופה המקבילה הושפעו תוצאות החברה הבת מרווחים שנבעו ל-GTC משערוך נכסים מניבים. דבר זה תרם לחברה הכנסה של 26.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. מגזר ביצוע עבודות נדל"ן הניב הפסד של 1.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ותוצאות מאוזנות ברבעון השלישי. ההפסד נבע מעלויות תחילת פעילותה של חברת אל-הר ברומניה.

לקרדן גם החזקה ביבואנית הרכב UMI, המייבאת ממכוניות ג'נרל מוטורס. GM הודיעה כי המשבר הפיננסי העולמי משפיע בצורה חמורה על עסקיה, ובקרדן מציינים כי החמרה מהותית במצב עסקיה של יצרנית הרכב האמריקאית עשויה להשפיע גם על עסקי UMI. הכנסות UMI גדלו ל-604 מיליון שקל לעומת 530 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מסרה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-14.9 אלף כלי רכב לעומת 10.5 כלי רכב בתקופה המקבילה. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-91.4 מיליון שקל לעומת 77.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במגזר התקשורת והטכנולוגיה גדל ההפסד של קרדן ישראל, כאשר זה הסתכם ב-12.9 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת 10.3 מיליון מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההפסד נבע מהוצאות מימון של כ-10.2 מיליון שקל מהלוואה צמודת מדד מהחברה האם לקרדן תקשורת.

קופת המזומנים של קרדן ישראל בצירוף עם השקעות לזמן קצר הצטמצמו ל-133.5 מיליון שקל לעומת 250 מיליון שקל בסוף 2007. האשראי מבנקים גדל ל-212.8 מיליון שקל לעומת 190.5 מיליון שקל בסוף 2007.

הכנסות המימון נטו שרשמה קרדן הסתכמו ברבעון השלישי ב-5.9 מיליון שקל לעומת כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל. ברבעון רשמה החברה גידול בהכנסות המימון שנבע משערוך מרכיב ההמרה של איגרות החוב של החברה ושל אופציות החברה. הוצאות המימון שגדלו גם הן נבעו מאשראי לזמן ארוך של החברה המושפעות מהצמדה למדד המחירים לצרכן.

דירקטוריון החברה מציין בדו"חות הרבעון כי לדעתו אין חשש סביר השחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה הכפסיות הקיימות והצפויות במהלך השנתיים הקרובות. קרדן ישראל היא חברת אחזקות הפועלת בארבעה מגזרים: מגזר הייזום לנדל"ן, באמצעות אחזקה של 15.4% ב-GTC RE העוסקת בנדל"ן במזרח אירופה בעיקר, אחזקה ב-25% מאמד העוסקת בהשכרת נכסים ופיתוח פרויקטים נדל"ניים, ואחזקה של 40% בחברת מיקדן העוסקת במתן שירותי ניהול ואחזקה למבנים וחניונים; מגזר ביצוע עבודות נדל"ן – בו פועלת החברה באמצעות אל-הר הנדסה העוסקה בבניית פרויקטים של מבני ציבור, משרדים, בתי חולים ומגורי רבי קומות; ומגזר הרכב ומוצרי צריכה – בו פועלת החברה על ידי אחזקה של 40% ביבואנית הרכב UMI, המייבאת כלי רכב של ג'נרל מוטורס, אופל, איסוזו וסאאב.

בנוסף, לחברה אחזקה בחברת AVIS העוסקת בליסינג והשכרת רכב לזמן קצר. מגזר הפעילות הרביעי הוא תקשורת וטכנולוגיה בו פעילה החברה באמצעות RR SAT, חברת הלוויינים הנסחרת בבורסת הנאסד"ק בניו יורק, ובאמצעות קרדן טכנולוגיות.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully