וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן ישועה: "העמלות באינטרנט ירדו, אך הן עדיין גבוהות מדי"

מאת מעיין כהן

20.11.2008 / 8:01

מנכ"ל פורטל וואלה: "הנורמות של העמלות בענף הטלוויזיה הקרינו על תחום האינטרנט"



"בשנתיים האחרונות הרגשנו התמתנות ומגמת ירידה מסוימת בהיקף העמלות. עם זאת, הן עדיין גבוהות מדי וצריכות להמשיך לרדת" - כך אומר אילן ישועה, מנכ"ל פורטל וואלה, בהתייחסו לעמלות היתר שגובים משרדי האינטראקטיב מהפורטלים. לדבריו, "הנורמות של העמלות בענף הטלוויזיה הקרינו על תחום האינטרנט".



למעט ישועה, בכירים בפורטלים בישראל מסרבים להתראיין בעניין. "ליוסי ורשבסקי מותר להתבטא על החזירות של משרדי פרסום, כי הוא מנכ"ל ערוץ 10", אומר מנהל באתר בינוני. "אני לא יכול להרשות לעצמי לדבר כך, כי אז אהיה מחוק".



לדבריו, "אתרים מסוימים משלמים גם 45% עמלה. בוואלה ו-ynet זה לא קיים". מנהל האתר מציין כי העמלות הגבוהות שימשו בעבר אמצעי לפתות משרדי פרסום לפרסם באתרים קטנים, ולהפוך את המדיה לאטרקטיווית בעבורם: "האתרים הקטנים פיתו את המשרדים בעמלות גבוהות, ואין גבול לתיאבון. למפרסמים גם חלק בבעיה, כי הכסף שלהם. הם דורשים החזרי עמלות, ולא משאירים למשרדים מקום להרוויח".



אז איך פותרים את המצב?



"אפשרות אחת היא רגולציה. אפשרות שנייה היא הסכמים ישירים בין המפרסמים לאמצעי המדיה. מי שסובל הם אמצעי המדיה - רוב הפורטלים, למעט תפוז, מייצרים תוכן וזה עולה כסף. על כל שקל שהחברה מכניסה היא צריכה לשלם 40% עמלה, ואת השאר לחלק לתקורות רגילות כמו שכירות ושרתים ועוד לנסות להרוויח".



לא חושבים על הלקוח



ישועה חושב אחרת: "אף אחד לא רוצה להוציא את חברות האינטראקטיב מהמשחק ואף אחד לא אומר שהן לא צריכות לקבל עמלות. אני מבחין במגמה של גילוי אחריות והבנה מצדן. הן מבינות שהמצב לא יכול להימשך, ושבסוף הן ינסרו את הענף שעליו הן יושבות. צריך לתת לכוחות השוק לפעול, ולדעתי הם כבר פועלים. לא בטוח שאנחנו נמצאים בכשל שוק שמצריך רגולציה".



"מה שקורה באינטרנט הוא שערורייה", אומר בכיר מאתר אחר. "משרדי הפרסום מפרסמים לפי גובה העמלות שהם מקבלים, עם התייחסות מועטת לצרכים של הלקוח. העמלות באינטרנט מאתרים שאינם וואלה או ynet הם 40% ויותר. בשני האתרים הגדולים היא כ-30%. האינטרנט פרוץ יותר מהטלוויזיה, כי יש תחרות בין האתרים".



ואיפה הלקוחות בתמונה?



"כשהלקוח יודע מה גובה העמלה, המשרדים מחזירים לו חלק. במקרים שהוא לא יודע, הם משלשלים הכל לכיסם. בישראל, מלבד וואלה, אף אתר לא מרוויח מפרסום".



מה לדעתך הפתרון למצב?



"התערבות של הרגולטור. הוא צריך לקבוע מה עמלות הגג, ושתהיה שקיפות מלאה".



אם כולם כל כך סובלים, למה אף אחד לא עושה שום דבר?



"כי השחקן המוביל לא עושה דבר. וואלה היו יכולים לקבוע שהם מורידים את העמלות למקסימום 20%-25%, אבל גם הם מפחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully