וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודו תפטר 88 עובדים נוספים

טלי חרותי-סובר

20.11.2008 / 10:38

לפני שבועיים פיטרה החברה - שהוכתרה כ"דבר הבא" בשוק הסלולר - 42 עובדים. דב מורן: "מצב השוק חייב אותנו לבדיקה מבנית מעמיקה"

רק לפני שבועיים וחצי שלחה מודו 42 מעובדיה הביתה והיום זה קורה שוב. מתוך 260 עובדי החברה ששרדו את הסבב הראשון מקבלים 46 עובדים נוספים, ברגעים אלה את ההודעת הפיטורים, ועוברים תהליך השימוע שלפני פיטורים.

"גייסנו פחות כסף ממה שתכננו", מודה המייסד והמנכ"ל, דב מורן ומציין כי "העובדה שמצבו של השוק אינו מזהיר חייבה אותנו לבדיקה מבנית מעמיקה כיוון שההון אמור להספיק לנו עד 2011. סבב הפיטורים הראשון נבע משינוי מבני שעשינו. רק אחרי שנעשה השינוי יכולנו להסתכל על האמת המרה, עברנו עובד עובד והחלטנו כמה ומי הם האנשים הנוספים שניאלץ לשחרר", מספר מורן.

בתום הסבב השני תפטר מודו 88 עובדים, למעלה מ-25% מאנשיה בישראל. החברה תמשיך להעסיק 220 עובדים. מודו, שהיתה עד באחרונה יעד נחשק לאנשי היי-טק, הוקמה על ידי מורן במארס 2007 וגייסה כבר 85 מליון דולר. הציפיות לקראת השקתו של המוצר, שאמור היה לעשות מהפיכה בשוק הסלולר, הרקיעו שחקים, החברה גייסה אנשי שיווק ופיתוח בקצב מסחרר ואף הקימה מרכז פיתוח נוסף בקוריאה.

לפני כמה חודשים הוכתר המודו בכנס בינלאומי כ"דבר הבא". בימים אלה אמורים היו המכשירים הראשונים לצאת מפס הייצור במטרה להגיע אל השווקים בתחילת פברואר, אלא שהמשבר העולמי יעכב ככל הנראה את התוכניות. מורן מעריך כי המודו יתחיל להימכר ללקוח הסופי בתחילת אפריל. למרות הפיטורים בישראל ממשיכה החברה לתחזק את מרכז הפיתוח בקוריאה ומשרדי המכירות בזגרב ואוסטריה. במקביל ממשיכה קבוצת התוכנה מודו גליל מגוש שגב את פעילותה.

נחשבתם לתקווה הגדולה של שוק ההיי-טק הישראלי, והיום יש תחושה שאתם קורסים?

מורן: "היום, אחרי החריש המאוד עמוק שביצענו, אני פחות מודאג מקודם. אני מאמין באמונה שלמה שנוכל להצדיק את התקוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully