וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משא ומתן של שבע שנים הסתיים: רשות השידור הגיעה להסכמה עם התסריטאים והבמאים

אופיר בר-זהר

20.11.2008 / 10:24

הצדדים הסכימו כי רשות השידור תאפשר לבמאים ותסריטאים לשמור על זכויותיהם לצורך קבלת תמלוגים


הסכם בין אגוד התסריטאים והבמאים לבין רשות השידור: לאחר שבע שנים של מגעים בנושא, הסכימו הצדדים כי רשות השידור תאפשר לבמאים ותסריטאים לשמור על זכויותיהם בסרטים לצורך קבלת תמלוגים, זאת רטרואקטיווית החל מ-2003, והרשות אף תשלם לבמאים והתסריטאים את הסכומים המגיעים להם בגין תמלוגים משנים אלה.

ההסכם נחתם לאחר מגעים שנמשכו מאז שנת 2001, במהלכם הגיע המשא ומתן למבוי סתום שבעקבותיו הוגשה תביעה של תלי – אגוד הבמאים והתסריטאים - נגד רשות השידור. במהלך הדרך פנו הצדדים להליך גישור אצל השופטת בדימוס, דליה דורנר, כאשר בהליך הגישור יצגו את תלי המנכ"ל הקודם אבי שמש ובהמשך המנכ"ל הנוכחי יהלומה לוי ועו"ד אהרן נחומי, ואת רשות השידור יצגו עוה"ד ליאת נהון, רם זאן ואייל שגיא. בעקבות ההסכמה ימשוך אגוד תלי את תביעתו.

יהלומה לוי, מנכ"לית תלי, אמרה בעניין כי "מדובר בדף חדש ביחסים בין ציבור התסריטאים והבמאים בישראל לבין רשות השידור. החשיבות היא לא רק בהעברת התשלום ליוצרים הממתינים לו מאז 2003, אלא גם בהסדרת שמירת הזכויות של התסריטאים והבמאים לעתיד בעבודתם מול הרשות. עכשיו נקווה ונאחל לרשות שהרפורמה תוביל לחיזוקה של הרשות ולשיתוף פעולה בין התסריטאים והבמאים לבין רשות השידור".

מוטי שקלאר מנכ"ל רשות השידור מסר כי: "אני שמח על ההסכם, זהו נדבך נוסף בתרומתה של רשות השידור לתרבות וליצירה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully