וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד משכן למצב רוכשי הדירות ירד בחודש אוקטובר בשיעור של 4.6%

TheMarker

20.11.2008 / 10:38

מדד משכן למצב רוכשי הדירות משקף את מצבם של רוכשי הדירות – עליה במדד מציינת שיפור במצבם וירידה מציינת הרעה במצבם



בחודש אוקטובר חלה ירידה בשיעור של 4.6% במדד משכן למצב רוכשי הדירות והוא עומד כיום על 150.2 נקודות. מדד משכן מורכב מארבעה פרמטרים אשר מתפרסמים בתדירות חודשית על ידי בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: ריבית המשכנתאות, מחירי הדירות, השכר הממוצע במשק ושיעור האבטלה.



השינויים שנרשמו במרכיבי המדד לחודש אוקטובר בהשוואה לחודש קודם, עלייה בשיעור של 0.22% בריבית המשכנתאות, עלייה בשיעור של 1.4% במחירי דירות בבעלות (על פי סקר מחירי דירות בבעלות של הלמ"ס), ירידה בשיעור של 0.4% בשכר בתקופת המדידה (נתון מנוכה עונתיות) וירידה בשיעור של 0.2% בשיעור האבטלה (שיעור האבטלה עומד על 5.9%).



בחודש אוקטובר נמשכה מגמת הירידה במדד משכן למצב רוכשי הדירות בדומה לחודשים האחרונים. הירידה במדד אוקטובר חלה בעקבות המשך העלייה במחירי הדירות (1.4%), העלייה בריבית המשכנתאות (0.22%) והירידה בשכר בתקופת המדידה (0.4%). מנגד, הירידה בשיעור האבטלה (0.2%) קיזזה במעט את ההרעה שחלה במדד החודש.



מתחילת השנה חלה ירידה בשיעור 5.1% במדד מצב רוכשי הדירות וזאת בעקבות העלייה במחירי הדירות (10.5%). מנגד, עלייה בשכר הממוצע במשק (1.3%), ירידה בריבית המשכנתאות (0.30%) וירידה בשיעור האבטלה בתקופת המדידה (0.9%) קיזזו את ההרעה במדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully