וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ההבראה של "מקור ראשון": 12% מ-400 העובדים יפוטרו

אופיר בר-זהר

20.11.2008 / 10:45

החברה תחזיר את חובותיה לעובדים בצ'קים שישולמו החל בינואר 2009



מתוך כ-400 עובדי "מקור ראשון" יפוטרו - כך עולה מתוכנית ההבראה של "מקור ראשון" שהגיעה לידי TheMarker. היום צפויה הנהלת החברה לקיים דיון בהשתתפות 37 העובדים, שהגישו בקשת פירוק נגד החברה באמצעות עו"ד אפרת דויטש, לאחר שביום רביעי נשלח המכתב לעובדי העיתון.



בתחילת המסמך כותב בעלי העיתון והעורך הראשי שלו, שלמה בן צבי: "מצבה של החברה מחייב תוכנית הבראה מיידית על מנת להתמודד עם משבר האשראי העולמי והמיתון הצפוי לפגוע פגיעה קשה בשוק הפרסום בכלל, והפרסום בעיתונות הכתובה בפרט", ומוסיף כי "בקשת הפירוק שהוגשה על ידי חלק מעובדי החברה, בשל חובות של החברה אליהם מקשה גם היא ומחייבת פתרון מיידי".



בן צבי מציין כי החברה קיבלה מימון מבעלי העניין שלה ותמשיך להפעיל את העיתון. לעובדים אומר בן צבי: "אין לי אלא להתנצל על הקשיים שהחברה העמידה בפניכם בתקופה האחרונה. החלטנו שלא לאפשר את פירוקה של החברה, ולהשקיע את הכספים הדרושים לשם המשך הוצאת העיתון לאור, למרות כל הקשיים ועל אף ההפסדים הצפויים". בסיכום אומר בן צבי כי "חלק מחברינו לא יוכלו להמשיך איתנו. אנו מודים להם על עבודתם ומאחלים להם הצלחה רבה".



לאחר מילות הפתיחה של בן צבי מגיע הפירוט לצעדי החברה כאשר הראשון והמרכזי בהם הוא פיטורי 12% מכלל 400 עובדי החברה מכל מחלקות העיתון. בנוסף מצוין, כי יבוצעו קיצוצים נרחבים בכל המחלקות ובכלל זה קיצוץ בהוצאות תפעוליות. לפי מסמך, החברה לא מתעתדת לקצץ בשכר העובדים שיישארו לעבוד בה.



בגין חובות עבר של החברה לעובדיה מוצע כי בגין החוב על משכורות נובמבר 2007, תתן החברה לעובדים חמישה צ'קים בגין יתרת התשלום, לפדיון חודשי החל מה-15 בינואר 2009 ועד ל-15 המאי 2009. בנוגע לדמי הבראה שלא שולמו מתחייבת החברה לשלמם באופן קבוע החל במשכורת דצמבר, כאשר החוב ישולם ב-12 תשלומים שיחלו בינואר 2009.



עבור סכומים שלא העביר העיתון לביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה של העובדים מתחייבת החברה להגיע להסדר עם חברות הביטוח ולספק לעובדים מסמך המעיד כי כל חובות העבר הועברו לקרנות. במידה והחברה לא תוכל לספק אישור כזה היא תתן צ'ק על סכום החוב לפדיון בעוד שנה - 31 בדצמבר 2009 - כאשר צ'ק זה יוחזר במידה והכסף ישולם עד אז לקרנות.



את החובות לפרילאנסרים תחזיר החברה במודל דומה לתשלום משכורות עבר לעובדים - בחמישה צ'קים חתומים לפירעון החל מה-15 בינואר 2009. תנאי התשלום לפרילאנסרים יהיו שוטף + 60. בנוסף התחייבה החברה לשלם את חובותיה המלאים לאנשים שיפוטרו ממנה.



27 מעובדי העיתון הגישו השבוע לבית המשפט בקשה דחופה לפירוקו, כאשר העובדים טוענים כי לחברה חובות בהיקף של 1.5 מיליון דולר. השופטת ורדה אלשיך נתנה לעיתון שהות של 72 שעות על מנת להעביר תגובתה.



ממקור ראשון נמסר כי: "לאור המשבר העולמי והמיתון הצפוי ובדומה לשאר גופי המדיה בישראל, יבצע העיתון תוכנית התייעלות שבמסגרתה יבוצע קיצוץ של 12% ממצבת כוח האדם של החברה. העיתון נהנה מאיתנות ויציבות כלכלית ובכוונתו גם לפתור את הסכסוך הנקודתי שהתגלע עם חלק קטן מעובדי העיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully