וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: הוט מהווה הזדמנות קנייה מצוינת אשר תניב תשואה חזקה

TheMarker

20.11.2008 / 11:03

הוט ספגה בתקופה האחרונה ירידות חדות בעקבות חוסר הוודאות סביב בעלי המניות ובעלי השליטה ובשל החשש כי חוק השידורים הטרסטריאליים עלול להוביל לאובדן עשרות אלפי מנויים


הוט פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008. דו"חות הרבעון השלישי הצביעו על המשך צמיחה חזקה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות. מניית ספגה בתקופה האחרונה ירידות חדות בעקבות חוסר הוודאות סביב בעלי המניות ובעלי השליטה ובשל החשש כי חוק השידורים הטרסטריאליים עלול להוביל לאובדן עשרות אלפי מנויים.

מבית ההשקעות אי.בי.אי מפרסמים היום להוט מודל הערכת שווי חדש הלוקח בחשבון ירידה של 133 אלף מנויים עם עלייה בשיעורי ההיוון. להערכת האנליסט האנליסט אורי ליכט מאי.בי.אי, במחירים האלה הוט מהווה הזדמנות קנייה מצוינת אשר תניב תשואה חזקה. בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 38 שקל למניה.

לדברי ליכט שנית תהליכים צריכים להתרחש בעתיד הקרוב של הוט מצד אחד שיפור ברמת השירות וירידה בקצב נטישת המנויים ומהצד השני תהליכי הייעול והאופטימיזציה שהמערכת החדשה מאפשרת. להערכת בית ההשקעות אלו שני האתגרים המיידים בהם המנכ"ל החדש שמונה זה עתה , הרצל עזור, צריך להתמודד בהקדם האפשרי.

הוט פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008. דו"חות הרבעון השלישי הצביעו על המשך צמיחה חזקה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות. סעיף המכירות של הוט הציג צמיחה חזקה של 13.5% בעקבות גיוס 10 אלף מנויים לתחום האינטרנט, גיוס 33 אלף מנויים לתחום הטלפוניה וגיוס של כאלפיים מנויי טלוויזיה חדשים.

למרות השירות הלקוי שבעטיו פתחה החברה את הערוצים בתשלום לציבור, הצליחה החברה להגדיל את ההכנסה הממוצעת למשתמש בכל תחומי פעילותה. ה-EBITDA של החברה המשיך לצמוח ועמד הרבעון על 266 מיליון שקל, ה-EBITDA הגבוהה בתולדותיה. באי.בי.אי מעריכים שמגמת הצמיחה והשיפור ימשכו גם לתוך הרבעון הרביעי והוט תגיע ליעד.

הוט מציגה שורת הכנסות חזקה של 757 מיליון שקל המהווים צמיחה של 13.5% בהשוואה לרבעון מקביל. בכך ממשיכה הוט להיות חברת התקשורת בעלת הצמיחה החזקה ביותר בתחום השירותים. הוט מצליחה להשיג את הצמיחה בעזרת גיוס של 33 אלף מנויים לתחום הטלפוניה, גבוהה מתחזית אי.בי.אי הקודמת לגיוס של 26 אלף מנויים.

בתחום האינטרנט מציגה החברה גיוס של 10 אלף מנויים חדשים ,בהתאם לציפיות, נתון חזק המעיד כי הוט מצליחה לזכות בנתחי שוק על חשבונה של בזק. תחום הטלוויזיה בכבלים הציג עליה נאה של אלפיים מנויים וגידול נוסף בהכנסה הממוצעת למשתמש שעלה בשלושה שקלים לרמה של 197.6 שקל למנוי.

החברה מציגה EBITDA של 266 מיליון שקל המהווה 35.1% מהכנסות, גבוה מתחזיות הקונצנזוס, הוט לא רשמה שיפור בשיעורי הרווחיות אולם להערכת כלכלני אי.בי.אי בטווח של הרבעון או שניים הקרובים תוכל הוט להציג שיפור נוסף לרמה של EBITDA המהווה 36-37% מההכנסות. הוצאותיה של הוט הרבעון הושפעו בין השאר מעליה בהוצאות אחזקת מנויים (29 מיליון דולר) סכום שבעתיד יוכל להתקזז בעקבות סיום הטמעת מערכת הבילינג. ובעקבות הפרשה חד פעמית של 8 מיליון שקל בגין עדכון התחייבויות על הטבות לעובדים.

החברה מציגה תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת לרמה של 229 מיליון שקל לעומת 147 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות ה- CAPEX של החברה עמדו על 138 מיליון שקל בהתאם לתחזיתנו ל CAPEX של 600 מיליון שקל ב-2008 כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully