וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הפיננסים מובילות את בורסות אירופה לירידות; לונדון יורדת ב-2%, פאריס יורדת ב-3%

הדר תדמור

20.11.2008 / 11:12

ירידות נרשמות גם במניות מגזר האנרגיה לאחר שמחיר הנפט ירד מתחת ל-53 דולר לחבית בניו יורק


מגמת ירידות נרשמת בבורסות אירופה, בהובלת מניות מגזר הפיננסים לאחר ששווייה של ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) נחתך ברבע אתמול. בורסת לונדון יורדת ב-1.9%, בורסת פרנקפורט יורדת ב-2.4% ובורסת פאריס יורדת ב-3.1%.

מניית סיטי, לשעבר הבנק הגדול בארה"ב, צללה ב-23% במסחר בוול סטריט - הנפילה היומית החדה מעולם - לאחר שהבנק הודיע כי הסכים לרכוש נכסי SIV בהיקף של יותר מ-17 מיליארד דולר ועל סגירת קרן גידור נוספת.

סיטי הודיע אתמול כי הסכים לרכוש נכסים בסך 17.4 מיליארד דולר המוחזקים על ידי שבעה כלי השקעות מובנים (SIV) שלהם ייעץ הבנק - ובכך למעשה זנח את ניסיונותיו להציל את הקרנות, שבגינן רשם השנה מחיקות של לפחות 2.2 מיליארד דולר. כמו כן, הודיע הבנק על סגירת קרן גידור נוספת - קורפרט ספיישל אופורטוניטיס - לאחר שנפלה ביותר מ-50% באוקטובר. סיטי הודיע שלשום על כוונתו לקצץ 52 אלף משרות עד החודשים הראשונים של השנה הבאה.

מניית דויטשה בנק יורדת ב-5.8%. מניית קרדי סוויס יורדת ב-7%. מניית בנק UBS יורדת ב-6.6%. מניית בנק קרדי אגריקול יורדת ב-4.8%.

ירידות נרשמות גם במניות מגזר האנרגיה, לאחר ירידת מחיר הנפט מתחת ל-53 דולר לחבית בניו יוקר. מניית בריטיש פטרוליום יורדת ב-1%. מניית טוטאל הצרפתית יורדת ב-1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully