וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אבי שרף: "המכרז על הקרקע במעויין שורק בנוי כך - שאיקאה תשוב ותזכה בו"

אריק מירובסקי

20.11.2008 / 12:22

עו"ד אבי שרף, במכתב התנגדות למכרז המינהל על המתחם במעיין שורק



"מי יכול בימים אלה לגייס יותר מ-400 מיליון שקל, כדי לקנות מבנה המיועד אך ורק לסניף איקאה?", תוהה עו"ד אבי שרף, שבימים אלה כתב מכתב התנגדות למכרז המינהל על המתחם במעיין שורק, בו הושלמה זה מכבר הקמת מבנה להפעלת הסניף. שרף, המייצג את המתנגדים להקמת סניף איקאה במקום, טוען כי בפועל מדובר במכרז תפור, שגם אם איקאה או זכייניתה, קבוצת ברונפמן-פישר לא יזכו בו, בסופו של דבר יופעל במקום הסניף, באמצעות השכרת המבנה.



לפני שבוע פירסם מינהל מקרקעי ישראל את המכרז, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב פסל את זכיית קבוצת ברונפמן-פישר במכרז הראשון, בנימוק, שתנאי המכרז "נתפרו" לצרכי הקבוצה על ידי עיריית ראשון לציון, שהיתה מעורבת בו.

הבעיה הגדולה היא, שבינתיים הקימה הקבוצה מבנה של 30 אלף מ"ר ברוטו ועוד עשרות אלפי מ"ר של שטחי שירות על השטח, שיועדו לשימוש סניף איקאה החדש והמינהל דורש מהזוכה באותו מכרז, להשיב לקבוצה סכום של 293.6 מיליון שקל בעבור השקעותיה בקרקע, וזאת בנוסף לסכום מינימלי של 132 מיליון שקל, שיידרש לשלם בעבור הקרקע.

בפני כל מי שירצה להשתתף במכרז תעמוד בעיה כפולה: כיצד לממן את העיסקה כולה, במיוחד לנוכח התנאים הנוכחיים, ומה לעשות עם מבנה כזה, שמיועד להפעלת חנות ייחודית בנוסח איקאה? בעוד קבוצת ברונפמן-פישר טוענים, כי הם שוקלים לגשת שוב למכרז - שרף טוען, כי מובן שהדברים מובילים לכך, שבסופו של הסיפור תיפתח במקום חנות איקאה.

"לקרוא ולא להאמין, פשוט לא להאמין", כתב עו"ד שרף במכתב למנהל המינהל במחוז המרכז, רונן שור כהן. "המינהל הפך ל"מתווך" של איקאה ולמי שנטל על עצמו לחלץ את אישאה מן הסבך אליו נקלעה בדרך הקלה ביותר האפשרית - לשווק מחדש את הקרקע והבנוי עליה, באופן ובתנאים אשר ימנעו מראש כל תחרות אפשרית ויעניקו מראש את הזכייה לאיקאה או למי מטעמה על מגש של כסף".

שרף מסביר: "נניח שיש יזם המוכן לשלם 150 מיליון שקל על הקרקע, אבל לא יותר מ-400 מיליון שקל על העסקה כולה? תנאי הסף של העסקה פוסלים אותו מלהשתתף בו, ומונעים מהמינהל לקבל את התמורה המקסימלית עבור הקרקע.



ומה עם יזמים המעריכים את שווי המבנה בפחות מ-293 מיליון שקל? גם הם מנועים מלהשתתף במכרז. המסקנה היא שתנאי המכרז יוצרים מצב שבו המינהל מסבסד את איקאה ומאפשר לה לחלץ את השקעתה הכספית, גם על חשבון האפשרות להגדיל את התמורה בגין הקרקע עצמה. הדבר פסול ופגום משפטית, ציבורית וכלכלית".

מינהל מקרקעי ישראל כתב לשרף בתגובה, כי הוא שוקד על מתן תשובה למכתבו, וכי עד
למתן התשובה לא תחולק חוברת המכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully