וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: הלחץ הציבורי לא יכתיב את צעדינו

עמירם כהן

20.11.2008 / 13:46

ירום אריאב: יש אמצעים שייחשפו ויופעלו בבוא הזמן, אבל לא נעשה דברים לא אחראיים רק בגלל לחץ ציבורי. נפעל אם תהיה סכנה ממשית לחסכונות הציבור

"המשבר הכלכלי העולמי מולו ניצבת ישראל הוא החמור ביותר ב-70 השנה האחרונות". כך אמר מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית בקיבוץ שפיים.

אריאב אמר כי מתחילת השנה הפסדי העמיתים בקרנות הפנסיה מסתכמים ב-9% ובקופות הגמל ב-16%, אך יש לראות את ההפסדים הללו בהקשר של ביצוע הקופות לאורך זמן, שהסתכמו בעשור האחרון ב-6% לשנה בממוצע.

עוד אמר מנכ"ל האוצר כי צוותי חשיבה של האוצר ובנק ישראל עוסקים מזה שבועות רבים בגיבוש אמצעים פיננסיים, שיופעלו אם יידרדר המצב הפיננסי לכדי סיכון ממשי לחסכונות הציבור.

עוד אמר אריאב כי בנושא הפיננסי, האוצר וגורמים נוספים הקשורים לכך צריכים להיות זהירים ביותר וכל דיבורים מיותרים רק יזיקו ויעלו ביוקר: "על הציבור לדעת שיש אמצעים שייחשפו ויופעלו בבוא הזמן, אבל לא נעשה דברים לא אחראיים רק בגלל לחץ ציבורי. כדור שנורה שלא בזמן ולא במקום לא פוגע במטרה הנכונה וגם יחסר אם נהיה זקוקים לו באמת".

אריאב הוסיף כי "בגין החוסן המאפיין בשנים האחרונות את הכלכלה בישראל הגל הראשון של המשבר הפיננסי פסח על ישראל אבל אם יגיע יש בידנו תוכניות שיופעלו במועד". אריאב ציין כי המשבר הנוכחי מתאפיין ברמת אי-ודאות גבוהה לגבי המהלך, והצורה שילבש בעתיד וכמה זמן הוא עשוי להמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully