וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז השלטון המקומי מאיים להשבית את הלימודים בבתי הספר

ליאור דטל

20.11.2008 / 13:36

זאת בשל החלטת משרד הפנים לקצץ להפסיק את עבודתם של 4,000 מאבטחים במוסדות החינוך



מרכז השלטון המקומי מאיים להשבית את הלימודים בבתי הספר בעקבות כוונת משרד הפנים לפטר כ-4,000 מאבטחים ממוסדות החינוך. יו"ר המרכז עדי אלדר הודיע הבוקר כי להחלטה שותפים גם ארגון המורים העל-יסודי, ארגון ההורים הארצי והסתדרות המורים. "ביום שבו הממשלה תפסיק לאבטח את ילדינו, יופסקו הלימודים", אמר אלדר. "הילדים שלנו לא יכולים להיות כלי משחק בדיוני התקציב".



מרכז השלטון המקומי פנה בחודש אוגוסט השנה בבקשה לשר לבטחון פנים, אבי דיכטר, בבקשה לבטל את החלט המשרד לקצץ במשרות המאבטחים ולהשאיר 750 מהם בתפקיד. אלדר לא הודיע מתי הלימודים יושבתו.



השלטון המקומי מוחה נגד החלטת הממשלה מאוגוסט 2008, שהתקבלה בהמלצת משטרת ישראל, להפחית 120 מיליון שקל מתקציב אבטחת מוסדות החינוך במשרד הפנים ובכך לבטל את השימוש באבטחה האזרחית הצמודה הקיימת היום בבתי הספר, ובמקביל לתגבר את אבטחת המשטרה בסביבת מוסדות החינוך.



תקציב המשרד לבטחון פנים ל-2009 היה אמור לגדול ל-9.7 מיליארד שקל לעומת 8.3 מיליארד שקל ב-2008, ובמסגרתו היו אמורים להצטרף למשטרת ישראל כ-1,000 שוטרים. אך מכיוון שתקציב המדינה ל-2009 לא יאושר עד אחרי הבחירות, עדיין לא ברור מה יעלה בגורל החלטות אלה.



שרת החינוך יולי תמיר, אמרה אתמול (רביעי) בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בממשלה כי "לא יעלה על הדעת שהממשלה ביד אחת מנסה ליצור מקומות עבודה וביד השנייה גורמת לפיטורי 4,000 עובדים".



במכתב ששלחה תמיר לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשר האוצר רוני בר און בו ביקשה את התערבותו, כתבה תמיר: "על רקע המצב הבטחוני השורר במדינה, צמצום בהיקף האבטחה עלול לאיים על בטחונם ושלומם של התלמידים והצוותים במוסדות החינוך. פיטורי כ-4,000 מאבטחים, המהווים כוח אדם מקצועי שהושקעו כספים רבים בהכשרתו הייעודית על ידי משטרת ישראל, עלול להותירם ללא מקור פרנסה ולהגדיל את מספר המובטלים במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully