וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: מבחינה טכנית שער של 4.25 שקלים לדולר הוא עניין של שבועות

TheMarker

20.11.2008 / 14:32

עליה נוספת במלאי, דולר חזק, האטה בייצור וקריסה של ענף הרכב כל השפעות אלה יוצרות לחץ מכירות על הנפט. כעת נסחר חוזה עתידי סביב הרמות של 53.70 דולר לחבית



המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות חדות של כ-6.0%, הנאסד"ק רשם ירידה של יותר מ-50.0% מאז אוקטובר 2007, עד כה נספרו יותר מ-20 בנקים שפשטו רגל בארה"ב, גם ענף הביטוחים ספג צניחות שערים חדות ופשיטות רגל, ענף הרכב ובראשו ג'נרל מוטורס ופורד עומדים לפני קריסה.



על רקע התמונה הקודרת מחפשים המשקיעים אחר מקום בטוח להשקעתם הפיננסית, ומייצרים גל של מימושים היוצר התחזקות בביקוש לדולר האמריקאי והיין היפני שרושמים עליות והתחזקויות נוספות מדי יום. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.2500 אל מול היורו, סביב הרמות של 95.85 אל מול היין וסביב הרמות של 1.4955 מול הליש"ט.



ענקיות תעשיית הרכב בארה"ב, ג'רנל מוטורס, פורד וקרייזלר מתדפקות על דלתו של הבנק המרכזי בארה"ב בבקשה למימון נוסף מחשש לקריסתן טוטאלית. תחזיות הצמיחה הרווחות בשוק צופות צמיחה אפסית לכלכלת ארה"ב ב-2008 ואילו שנת 2009 עשויה להראות צמיחה שלילית של 0.2%.



בשוק המט"ח העולמי נמצא במרכז הבמה כרגע הליש"ט לאור חשש לצניחה חדה בערכו, על רקע התחזית לירידה של 0.9%- במכירות הקמעונאיות לאחר ירידה של 0.4%- בחודש שעבר. ההאטה מורגשת ברחבי הממלכה והליש"ט עדיין לא מוצא תחתית מול הדולר והיין היפאני.



דולר/שקל: הדולר ממשיך את הראלי אל מול השקל, מגמת העלייה עשויה לתפוס תאוצה. חוסנו של הדולר בזירה הגלובלית משפיע על יחסי הכוחות אל מול השקל. אמש ננעל המסחר בארה"ב בירידות חדות במדדים המובילים, האפקט המיידי הוא בריחה מסיכונים וחיפוש אחר חוף מבטחים. בשורה התחתונה השטר הישראלי עשוי לחטוף חבטות נוספות וכך גם הבורסה. כעת נסחר הדולר סביב 3.9800 כאשר מבחינה טכנית בשבועות הבאים עשוי הדולר לטפס כל הדרך בחזרה אל עבר 4.25 רמה שנראתה לאחרונה באוגוסט 2007.



זהב: המתכת היקרה שומרת על יציבות, באמצע חודש אוגוסט נסחר הזהב ברמות של 790.0 דולרוכעת מחירו נסחר סביב 733.0 דולר, ירידה זו הינה מזערית ביחס לנפילות החדות בכל הנכסים הפיננסים האחרים. לא בכדי קיבל הזהב את כינויו "חוף מבטחים", יחד עם זאת יש לזכור כי המשך התחזקותו של הדולר עשויה להביא ללחץ מכירות מתון על המחיר שעשוי להמשך בטווח הקצר. בטווח הארוך הזהב מוגדר על ידי אנליסטים רבים כמציאה שכדאי לנצל.



נפט: עליה נוספת במלאי, דולר חזק, האטה בייצור וקריסה של ענף הרכב כל השפעות אלה יוצרות לחץ מכירות על הנפט. כעת נסחר חוזה עתידי סביב הרמות של 53.70 דולר לחבית אך על פי ההערכות לחץ המכירות עשוי להביא את המחיר אל מתחת ל-50.0 דולר ואף לרמה של 40.0 דולר בשבועות הבאים. "ללא מהלכים דרסטיים משוק הייצור אינני מוצא כל סיבה לקנות נפט לטובת ספקולציה יותר מכך העדיפות ניתנת לפוזיציות שורט" מוסר היום האנליסט לירן קפלוטו מחדר העסקאות של פינוטק בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully