וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני עוקף את האוצר: מגבש תוכנית כלכלית

רוית הכט

20.11.2008 / 15:27

לדבריו, התוכנית תכלול רשת בטחון פנסיונית. "אם הממשלה לא יכולה לייצר פתרון – אנחנו ננהיג את היוזמה להצלת החסכונות של העובדים"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אומר היום (חמישי) כי ההסתדרות תקדם חקיקה של תוכנית כלכלית שתכלול רשת בטחון לחסכון הפנסיוני. לדברי עיני, בימים האחרונים עושים ההסתדרות והמעסיקים מאמץ לגבש תוכנית משותפת שתגובש להצעת חוק. עיני נאם היום כנס של התעשייה הקיבוצית שנערך היום בשפיים.

עיני הדגיש כי בכוונתו להיפגש בימים הקרובים עם ראשי הסיעות בכנסת כדי לקדם את הצעת החוק. "אם הממשלה לא יכולה לייצר פתרון, אנחנו ננהיג את היוזמה להצלת החסכונות של העובדים. התוכנית שלנו תיתן מענה לעסקים בקשיים, תמנע פיטורי עובדים ותפרוס רשת בטחון וצמיחה. אין לנו את הפריבלגיה לחכות עוד".

"להסתדרות יש תוכנית לרשת בטחון שבה משרד האוצר אינו צריך להשקיע כספים במהלך שלוש השנים הראשונות. העלות הכוללת של התוכנית אינה כה גדולה כפי שמזהירים אותנו באוצר". עיני אמר, כי בעניין רשת הביטחון, ההסתדרות מוכנה לכל מו"מ, אולם האוצר מתבצר בעמדתו ובכלל לא מוכן לדבר על העניין.

עוד הוסיף עיני כי בכל הקשור לחסכון הפנסיוני ההסתדרות אף תרצה בעתיד לתקן את התחלואים שהותירה מדיניות האוצר בשוק ההון משנת 2003. "כספי החסכונות של העובדים הפכו להפקר. אנחנו רוצים להחזיר את הפיקוח ואת הביטחון לחסכונות שמהווים עבור העובד את מקור המחיה שלו בצאתו לפנסיה".

עיני אף מתנגד להצעתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפרוס רשת בטחון תמורת העברת התקציב. "אם ראש הממשלה חושב שצריך רשת בטחון, שיוביל מהלך ויעשה זאת כמה שיותר מהר. הוא לא יכול להחזיק את העובדים בני ערובה ולהתנות את רשת הביטחון במהלך הפוליטי של העברת תקציב".

ביום ראשון הקרוב יכנס יו"ר ההסתדרות את הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, במטרה להכריז על סכסוך עבודה במשק. "אני לא אוהב שביתה ואני מתפלל שלא נצטרך להגיע לשם. אני מקווה שהאוצר יתעשת ולא יביא אותנו למצב של אין ברירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully