וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לא הצליחה לשכנע את רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב: תרד לקטגוריה 2 בדרגת הבטיחות

זוהר בלומנקרנץ

20.11.2008 / 15:55

סמנכ"ל המבצעים של אל על: אין מדובר בהכרזה על חברות התעופה הישראליות אלא על רשות התועפה האזרחית



בישראל לא הצליחו לשנות את החלטתה של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב - ה-FAA - להוריד את דרגת הבטיחות של ענף התעופה בארץ. ל-TheMarker נודע, כי במהלך היום התקיימו דיונים קדחתניים, בנסיון להניע את משלחת התעופה האמריקאית מלהכריז בקרוב על המהלך. במאמצים היה מעורב שר התחבורה, שאול מופז. כמו כן, התקיימו מפגשים פנימיים ברשות התעופה האזרחית (רת"א) וכן בין מנהל רת"א, גיורא רום לבין חברי המשלחת שסיימו אתמול את ביקורם בנתב"ג.



במפגשים נדונו הדרכים כיצד ליישם את ההחלטה מעשית ושיטות לתרגום ההחלטה בשטח. סמנכ"ל המבצעים של אל על, קברניט ליאור יבור, אמר היום, כי "אנו מצפים כי גם אם תהיה הכרזה בנושא הורדת דירוג בטיחות הטיסה בישראל, היא תהיה לזמן קצר - עד לבניית היכולת ברשות התעופה האזרחית (רת"א)".



לדבריו, "אין בהכרזה זו דבר נגד החברות הישראליות או התעופה הישראלית, אולם התעופה הישראלית ובמיוחד אל על והתעשייה האווירית, עלולות להיפגע כתוצאה ממנה. התעופה הישראלית בכלל ונתב"ג בפרט, הינם ברמה גבוהה יחסית לעולם כולו. רת"א הינה גוף בבנייה מחודשת ובתנופת פיתוח".



יבור הוסיף כי "במידה ויכריזו הרשויות האמריקאיות על ישראל כמדינה מקטגוריה 2 בענף התעופה, הרי שאין מדובר בהכרזה על חברות התעופה הישראליות כי אם על רשות התועפה האזרחית (רת"א) - הגוף המפקח על החברות, כגוף שצריך לעבור שיפורים ושינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully