וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הסולאר אדישה למחיר הנפט; שותפה בכירה בניו-אנרג'י פייננס: המשבר הפיננסי הוא שמדאיג

אבי בר-אלי

20.11.2008 / 16:18

ג'ני צ'ייס אמרה את הדברים בכנס כלכלה ירוקה 2008 של ארנסט אנד יאנג בשיתוף TheMarker



"לתנודות מחיר הנפט אין השלכה על תעשיית הסולאר. ייקור עלויות ההון הוא הנושא המדאיג יותר היום" - כך אמרה אתמול ג'ני צ'ייס, שותפה בכירה בניו-אנרג'י פייננס, בכנס כלכלה ירוקה 2008 של ארנסט אנד יאנג בשיתוף TheMarker. לדברי צ'ייס, צפויה אמנם ירידה בהיקף הזמנות הציוד למתקנים הסולאריים ואולם זו תביא עימה במקביל להוזלת עלויות הקמת המתקנים העתידיים.



אדם ברגמן, סגן נשיא בכיר ב-Jeffries & Company, ציין כי שנת 2008 תהיה לשנת שיא בהיקפי גיוס ההון למגזר הקלינטק, ואולם נוכח המשבר הפיננסי קשה לצפות מתי יתאפשר גיוס ההון הבא. לדבריו, המשקיעים לא איבדו עניין במגזר הקלינטק, ואולם הוסיף כי לחברות סטארט אפ המצויות בתחילת דרכן יקל יותר להשיג מימון בתקופה זו משום שהמשקיעים מחפשים את ההנפקה או את ה-M&A (מיזוג או רכישה) בטווח של 5-3 שנים בלבד. חברות בוגרות יותר, העיר ברגמן, אשר אמורות להציף ערך בטווח של שנה-שנתיים - הן שחשופות יותר למשבר.



הלל מילוא, שותף ומנהל בקרן אקווה אגרו, אמר כי מוקד ההתעניינות של המשקיעים עבר מטכנולוגיה לסוגיית המחיר ליחידה, כלומר מחברות המספקות פתרונות טכנולוגיים - לחברות המציעות פתרונות ייעול, דוגמת הוזלת מחיר ההתפלה לקוב מים.



חן אלטשולר, מבעלי הקרן הירוקה של אלטשולר שחם, אמרה בכנס כי מגזר הקלינטק גייס בשנה-שנתיים האחרונות הון רב ובקלות יחסית לשווקים אחרים, ולכן בעידן שבו "המלך הוא הכסף" ישנה רשימה ארוכה של חברות אשר יצלחו את המשבר וישרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully