וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: תיק ני"ע של לאומי הוא הבעייתי ביותר בבנקים - חצי ממנו במוצרים מובנים ואג"ח קונצרני

שרון שפורר

20.11.2008 / 16:28

האנליסט מאיר סלייטר מפריזמה: ישנה עדיפות לאחזקה במניות בנקים אחרים על פני לאומי


האנליסט מאיר סלייטר מבית ההשקעות פריזמה הוריד היום את ההמלצה למניית ל"ניטראלי" מ"קניה" וחתך את מחיר היעד למניה מ-15 שקל ל-10 שקל. מחיר שגבוה בכ-7% ממחיר הפתיחה של המניה הבוקר בתל אביב.

סלייטר מודאג מלאומי ממספר סיבות: ראשית, הוא מציין את הורדת התחזיות של פריזמה לתוצאות ב-2009 שצפויות להשפיע על לאומי שמחזיק בכ-20% מהחברה לישראל - החברה האם של כי"ל. הוא מעריך כעת כי תתרום כעת רק 1.5%-1% בתשואה על ההון של לאומי בשנה זו מול תחזיותיו הקודמות לתרומה גבוהה יותר של 4%-3% לתשואה על ההון של הבנק.

לדבריו של סלייטר, מעבר להשפעה על הרווח של לאומי ועל תשואה על ההון של הבנק, חושש סלייטר כי לאומי עשוי להגיע למצב שבו ייאלץ לבצע מחיקות בשל האחזקה בחברה לישראל שכן בעקבות הירידות החדות במניותיה - שווי השוק מתחילת להתקרב לשווי לפיו רשומה החברה לישראל בספרי הבנק. כיום שווי אחזקות לאומי בחברה לישראל רשום בספרים בכ-1.246 מיליארד שקל ובשוק שוויה של אחזקה זו כ-1.35 מיליארד שקל, כך שדרושה עוד ירידה מעבר ל-8% במניה בכדי שההשקעה בספרים תהיה גבוהה משווי השוק.

סיבה נוספת לדאגה בראיית האנליסט של פריזמה הוא תיק ני"ע של לאומי. הבנק הוא בעל האלוקציה הבעייתית ביותר בתיק ני"ע שלו, הוא כותב. לדבריו 12% מהתיק מוחזק במניות ו-52% מהתיק מוחזק באג"ח של חברות אחרות כלומר במוצרים מובנים וקונצרנים. לדבריו מספיק שתיק ני"ע של הבנק יירד ב-3.5% כדי שההון יתכווץ במיליארד שקל (נטו) והמכפיל יהיה למעשה 0.75.

במכפיל ברמה זו ותשואה של 8.5% אותה צופה סלייטר, הבנק, לדעתו, נסחר במחיר גבוה יחסית לבנקים האחרים וסלייטר צופה כי מחירו יותאם למערכת על ידי ירידה במניה (או עליה ביתר מניות בהנקים). לכן סבור סלייטר כי עדיפה אחזקה ביתר מניות הבנקים על פני מניות לאומי.

עוד מציין סלייטר כי הבנק נסחר במכפיל הון של 0.67 אבל בפועל מכפיל ההון לפיו הוא נסחר גבוה יותר שכן כעת החישוב הוא על פי הרבעון השני ואילו ברבעון הראשון צפוי הבנק שלא להרוויח כך שהונו העצמי יתכווץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully