וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סממן נוסף להאטה במשק: המדד המשולב לחודש אוקטובר ירד ב-0.4%

יובל מעוז

20.11.2008 / 16:37

עיקר הירידה נבעה במדד הייצור התעשייתי שירד ב-5.7% בספטמבר



המדד המשולב לחודש אוקטובר ירד ב-0.4%, כך עולה מנתוני בנק ישראל לחודש אוקטובר. הירידה במדד בחודשים האחרונים מעידה על המשך ההאטה במשק, שהחלה עוד מסוף הרבעון השני של השנה.



המדד המשולב מחושב על ידי בנק ישראל בשקלול שינוי חודשי של שישה רכיבים המייצגים היבטים שונים של הפעילות הריאלית במשק: מדד הייצור התעשייתי, היבוא ללא נכסי השקעה, הפדיון מהמסחר והשירותים, מספר משרות השכיר במגזר העסקי, יצוא הסחורות ויצוא השירותים כמו תיירות שירותים אחרים.



לפי בנק ישראל, המדד החודש הושפע בעיקר מירידה במדד יצוא הסחורות ובמדד הייצור התעשייתי מצד אחד, ומעלייה במדד הפדיון במסחר ושירותים, יצוא השירותים ויבוא הסחורות מצד שני. מדדי יולי-אוגוסט עודכנו כלפי מטה, בין השאר בעקבות עדכונים משמעותיים שביצעה הלמ"ס במדדי יצור התעשייתי בחודשיים אלו.



מדד הייצור התעשייתי ירד בספטמבר בשיעור של 5.7%, לאחר עלייה של 1.8% באוגוסט. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה בספטמבר ב-1%, לאחר ירידה של 4.1% באוגוסט.



מדד יצוא השירותים עלה באוקטובר בשיעור של 1.3% לאחר עלייה של 8.1% בספטמבר. במדד יצוא הסחורות נרשמה ירידה של 5.9% באוקטובר בהמשך לירידה של 4% בספטמבר. מדד היבוא עלה באוקטובר בשיעור של 1.9%, בהמשך לעלייה של 2% בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully