וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפרון לא מתאוששת: ההפסד ברבעון גדל ל-5.6 מיליון דולר לעומת 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל

יובל מעוז

20.11.2008 / 16:45

החברה רשמה הפסד גולמי של 1.6 מיליון דולר


יצרנית הביגוד לא מצליחה לעלות על דרך המלך וממשיכה להגדיל את ההפסדים. החברה, שבשליטת קבוצת נורפט, הכוללת את קרן פימי של ישי דוידי ואת מבטח שמיר של מאיר שמיר, רשמה הפסד נקי של 5.6 מיליון דולר לעומת 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

תפרון פועלת במכירות ביגוד בתחומי ההלבשה התחתונה, ביגוד ספורטיווי ובגדי ים. הצרות של תפרון מתחילות כבר בשלב הייצור, בהן עלות הייצור היתה גבוהה מההכנסות. מכירות החברה אמנם עלו ברבעון השלישי ב-26.2% ל-38.3 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל, אך עלות המכירות זינקה ב-42.6% ל-39.9 מיליון דולר, והובילה להפסד גולמי, אשר הסתכם ב-1.6 מיליון דולר.

העלייה במכירות הקיפה את כל מוצרי ההלבשה של החברה, ובמיוחד את קו מוצרי הספורט וההלבשה התחתונה. ההפסד הגולמי נבע בעיקר מהשינויים בשער הדולר ומקשיים בחטיבת ייצור ההיי-טקס.

הוצאות המימון של תפרון צמחו גם הן וטיפסו ל-6.8 מיליון דולר לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי של תפרון הסתכם ב-7.5 מיליון דולר לעומת 2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

את ההפסד התפעולי צמצמה החברה עם רוחי מסים בסך 1.9 מיליון דולר, שהובילו להפסד של 5.6 מיליון דולר ברבעון.

קופת המזומנים של החברה והפיקדונות לזמן קצר של החברה קטנו בסוף הרבעון ל-4.1 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר בסוף 2007. מתחילת השנה צנחה מניית החברה ב-85%.



תפרון נמצאת בשליטת חברת נורפט (21.8%) ובנק ההשקעות האמריקאי וולינגטון (14.1%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully