וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס כלכלה ירוקה: קרן ההשקעות של GE בוחנת השקעות בישראל

אורה קורן

20.11.2008 / 17:00

מנהל הקרן, קוין סקילרן, אמר כי הוא מקווה לבצע השקעה ראשונה בישראל בשנה הקרובה



קרן ההשקעות של תאגיד הענק GE בוחנת השקעות בישראל. הקרן המנהלת 17 מיליארד דולר, בחנה בשנה האחרונה כמה השקעות, אולם לא מצאה השקעה התואמת את אסטרטגיית ההשקעות שלה.



עם זאת, מנהל הקרן, קוין סקילרן, אמר כי הוא מקווה לבצע השקעה ראשונה בישראל בשנה הקרובה.
סקילרן השתתף במושב שעסק במימון פרויקטים בתחום הקלינטק בכנס כלכלה ירוקה שערכו TheMarker ופירמת רו"ח ארנסט אנד יאנג. הדוברים הסכימו, כי המשבר הפיננסי והכלכלי הביא לקיפאון בהשקעות בתחום, והמצב לא צפוי להשתנות באופן מהותי בטווח של 5-4 שנים.



"אנחנו בעידן המשקיע האסטרטגי, דוגמת GE", אמר מתי ונגריק, מנהל ושותף ב-XMR פרטנרס. "אלה היחידים שמשקיעים", הוסיף. לדבריו, קרנות הון סיכון הפסיקו להשקיע, וגם קרנות השקעה אינן משקיעות כבעבר. לדבריו, נקודת האור במצב היא, שלפחות עכשיו משקיעים לא רואים בעסקים "ירוקים" נטל, אלא הזדמנות עסקית.



סקילרן ציין, כי לעיתים משקיעה GE בפרוייקט אחד מתוך 50-40 שהיא בוחנת. לדבריו, החברה מוכנה להשקיע בחברות קטנות, שאינן חוששות להיכנס לפרויקטים גדולים בסיוע המימוני של GE. לדוגמה ציין, כי GE משתתפת במימון פרויקט בכמיליארד דולר ליד ניו יורק, שמבוסס על טכנולוגיה של חברה קטנה בתחום תאים סולרים.



מקצת מהמשתתפים העריכו כי בתחום יצטרך להישען יותר על מימון ממשלתי, נוכח מגבלות המימון של הבנקים. אחרים ציינו, כי למרות שהמימשל האמריקאי היקצה בתוכנית החירום שלו עשרות מיליארדי דולרים לסבסוד השקעות, לא בטוח, שתחום הקלינטק יהיה בראש סדר העדיפויות שלו. המשתתפים הסכימו, כי כל משקיע יבחן בשנים הקרובות את השקעותיו בהקפדה הרבה יותר גדולה ויקפיד להשקיע בחברות עם תזרים מזומנים חיוני ויציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully