וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: רשת הרבוע הכחול הציגה דו"חות חלשים מהצפוי; מחיר היעד 35 שקל בהמלצת 'ניטרלי'

TheMarker

20.11.2008 / 17:05

תוצאות אלו הושגו בתקופת פריחה לרשתות הקמעונאות, כאשר המשק נמצא לאחר 5 שנות צמיחה ועליות המחירים שיצרו תנאי שוק מצוינים לרישום תוצאות שיא


רשת הרבוע הכחול פירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2008 עם תוצאות חלשות מהצפוי. הרווח הנקי של הרשת הסתכם ב-12 מיליון שקל. בחלקם של בעלי המניות חל קיטון של 89%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לשיעור של 6.5 מיליון שקל לעומת 57.4 מיליון שקל אשתקד.

לדברי האנליסט מאיר סלייטר מפריזמה "תוצאות אלו הושגו בתקופת פריחה לרשתות הקמעונאות, כאשר המשק נמצא לאחר 5 שנות צמיחה ועליות המחירים שיצרו תנאי שוק מצוינים לרישום תוצאות שיא. מי שלא הצליח לקטוף את הפירות כשהגישו לו אותם, יהיה לו קשה יותר להגיע אליהם בזמן משבר". מחיר היעד שקובעים בפריזמה לרבוע הכחול הוא 35 שקל בהמלצת ניטרלי.

תוצאות הרבעון של מעוררות סקפטיות לגבי הצלחת מהלך המיתוג הקרוב של החברה המגה-בול והמותג פרטי, עקב נקודת המוצא הנמוכה של החברה. לדברי סלייטר "גידול בהוצאות של 16.5% ועם זאת התכווצות ריאלית של יותר מ-6% יוצרים נקודת מוצא בה התרחבות החברה ושיווק אגרסיבי יותר מבעבר לא מספקים את התוצאות המקוות".

הכנסות הרבוע הכחול צמחו ב-6.2% בלבד, כאשר עליית מחירי המזון הסתכמה ב-13% בין הרבעונים, כך שצמיחה זו משקפת התכווצות ריאלית של 6.8%. את הסיבות מנינו כבר מספר פעמים בעבר – חרם החרדים ומגה – אך נראה שהפגיעה מחמירה ככל שעובר הזמן.

רווח הגולמי הסתכם ב-539 מיליון שקל המהווים 27.8% מההכנסות לעומת תחזית ל-27.5%. פעילותה החלשה של החברה בתחום החנויות הזולות פוגע בה ברמת ההכנסות אך לפחות משחק לטובתה ברמת הרווחיות. התוצאה משקפת את התמהיל הגבוה יותר של מכירות בתוך העיר כתוצאה מהתחזקותה של מגה בעיר ושל פעילות מסיבית יותר בתחום הלא-מזון.

רווח תפעולי של הרבוע הכחול ללא הכנסות אחרות הסתכם ב-60 מיליון שקל בלבד הגוזר רווחיות תפעולית נמוכה של 3.1%, לעומת 5.1% שהשיגה שופרסל באותו פרק זמן. הגורם לכך הוא עלייה בהוצאות המהוות 24.7% מההכנסות לעומת 22.6% ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות נובע לדברי החברה מעליית המדד ומחירי האנרגיה ופתיחת חנויות חדשות. הוצאות המימון של החברה היו גבוהות מהצפוי והסתכמו ב-50 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully