וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור יוצאת להנפקת זכויות בהיקף של כ-500 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

20.11.2008 / 17:17

קרדי סוויס מאבדת 5% ודנקנר מופסד על הנייר על בכ-1.1 מיליארד שקל


דירקטוריון חברת , מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, החליט לבצע בתקופה הקרובה הנפקה של מניות בדרך הנפקת זכויות לבעלי המניות של כור, בהיקף של כ-500 מיליון שקל. כך עולה מדו"ח הצעת מדף שיפורסם בימים הקרובים, בהתאם לתשקיף מדף שפירסמה החברה ב-29 במאי 2008. כור מבצעת את ההנפקה כנראה כדי להגדיל את הונה העצמי, ובכוונתה לנצל את הכסף כנראה לשם רכישת מניות נוספות של בנק ההשקעות השווייצי קרדי סוויס. זאת, תוך כדי ניצול העובדה כי מניית כור ירדה בשנה האחרונה בכ-81% בשנה האחרונה, כך שאם ציבור המניות לא ינצל את זכויותיו לרכוש את מניות כור במסגרת הנפקת זכויות, אי.די.בי תוכל להגדיל את אחזקתה בחברה במחיר זול יותר.

בתוך כך, מעדכנת כור כי סוכם בינה לבין בנק ההשקעות גולדמן סאקס, כי ההסכם בין הצדדים יתוקן כך שכל אחד יוכל להביא את ההסכם בין הצדדים לסיומו בהודעה של חודש מראש, החל באפריל 2009. מדובר באשראי מסוג ריקורס (עם זכות חזרה ללווה) שהעמיד לכור בנק ההשקעות גולדמן סאקס, בהיקף של כ-300 מיליון פרנק שווייצי לצורך רכישת מניות קרדי סוויס. כור מציינת כי בכוונת הצדדים לדון באפשרות הארכת מסגרת האשראי מעבר למאי 2009 וכן לדון בתנאי האשראי. נכון לעכשיו יתרת ההלוואה מסוג ריקורס שניתנה לכור עומדת על 250 מיליון פרנק שווייצי.

מניית קרדי סוויס מאבדת כעת כ-5% ונסחרת בבורסת ציריך, לפי מחיר של 25.8 פרנק שווייצי. כור שהשקיעה כ-4.35 מיליארד שקל לרכישת 38 מיליון מניות של קרדיט סוויס במחיר ממוצע של 35 פרנק שוויצי, מופסדת על הנייר בכ-1.1 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully