וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי מבקש מימוש מהיר של קרקעות נידר במתחם הולילנד בירושלים

רנית נחום-הלוי

20.11.2008 / 17:14

הבנק טוען כי לא יקח סיכון על רקע אי יציבות השווקים


בנק לאומי הגיש לבית המשפט המחוזי בקשה למימוש מהיר של קרקעות חברת במתחם הולילנד בירושלים. "אין ביכולת החברה או ביכולת הנאמנים להסדיר את החוב המובטח ואין למי מהם כל תוכנית קונקרטית שתאפשר את פירעון החוב", כותבת בא כוחה של הבנק, עו"ד קרו מגור ממשרד שפירא ושות'.

הקרקעות במתחם הולילנד הן הנכס העיקרי של חברת נידר. מדובר בשטח של כ-20 דונם המיועד לבניית 220 יחידות דיור (264 יחידות עם הקלה) וכ-1,600 מ"ר למסחר וחניון תת-קרקעי. את הנכס רכשה החברה בסוף 2007 בהסכם קומבינציה ולאחר הליכים משפטיים בתמורה כוללת של כ-180 מיליון שקל.

את הבקשה למתן החלטה לכינוס נכסים מגיש הנושה המרכזי של החברה - בנק לאומי על רקע הצעת הנושים שהגישו נאמני החברה, עורכי הדין אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ושות' וקובי אמסטר ממשרד יעקב אמסטר ושות'. על נכס זה הוגשו שלוש הצעות. האחת, עסקת מזומנים על ידי חברת רייכמן נכסים מלונדון המציעה לרכוש את המתחם בכ-140 מיליון שקל. הצעה נוספת הוגשה על ידי חברת נהור, חברת בת של החברה לתחבורה ציבורית דן לעסקת קומבינציה. כמו כן הוגשה הצעה על ידי קבוצת משקיעים מחו"ל לרכישת 50% מזכויות החברה כנגד הלוואת בעלים בסך של 25 מיליון שקל. אף אחת מההצעות לא התגבשה לכדי עסקה.

בנק לאומי הינו הנושה העיקרי של החברה בסכום כולל של 233.6 מיליון שקל העומדים לחובת החברה. כמו כן זכויות החברה בנכס בהולילנד משועבדות לו. בתוך כך הודיע כי יסרב לכל עסקה שאינה מכירה במזומן, בעיקר לנוכח תנאי שוק האשראי הנוכחיים. "בית המשפט הנכבד נתן לחברה ולנאמנים די הזדמנויות להציג נתונים מהימנים ומוחלטים על מצב החברה וסיכון הנשייה. עיון בדוח הנאמנים מבהיר כי עד היום אין כל תוכנית הסדר קונקרטית ואפילו אין תוכנית טנטטיווית לתרחיש היפותטי, שאיזו מ"ההצעות" שבידי הנאמנים תשתכלל לעסקה במקרקעין".

בנק לאומי בשם עו"ד מגור מבקש מבית המשפט לא להיענות לבקשת הנאמנים להקפאת הליכים נוספת בת 30 יום. ב-27 ליולי, 2008, הגישה החברה בקשה להקפאת הליכים, ובתוך כך נדחתה בקשת בנק לאומי בזמנו לכינוס הנכס. עו"ד מגור מציינת עוד כי לא ניתן להפריע לנושה המובטח לממש את בטוחתו וכי הארכה נוספת של הקפאת ההליכים לא תסייע לחברה.

"למרבה הצער, המשבר הכלכלי והשלכותיו גרמו לנסיגה של מתעניינים רבים מהצעות לרכישת הנכס המרכזי של החברה או ביצוע עסקה אחרת בנוגע לרכישת החברה. אילו מומשו המקרקעין לפני מספר חודשים כפי שדרש הבנק, ניתן היה לצפות לערכי מימוש גבוהים הרבה יותר. המציאות הראתה כי הקפאת ההליכים והניסיון למצוא עסקות "טובות יותר" או יצירתיות ממימוש המתחם, רק גרם לכך שעתה ערכי המימוש נמוכים יותר. החדשות מן השווקים בעולם מראות לכאורה כי אם ימשכו העיכובים במימוש המקרקעין הרי יתכן שלא ירחק היום ומימושו של הנכס לא יכסה את החוב לבנק. הבנק כנושה מובטל לא מוכן ליטול את הסיכון של המשך ירידת ערך הנכס או הידרדרות נוספת במצב השוק ואין בנמצא מי שיעמיד לבנק הגנה הולמת לירידת ערך כזו".

עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ושות'. מסר בתגובה, "טרם התקבלה הבקשה. נגיב לה לאחר שנעיין בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully