וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד התשתיות מגיב לתוכנית ההאצה של האוצר: "לא מתקבל על הדעת שהמדינה לא תשקיע באנרגיה"

אבי בר-אלי

20.11.2008 / 17:21

חזי קוגלר: "לאור המשבר הפיננסי - המדינה צריכה לשקול מענקי הקמה לפרויקטי תשתית"



"גם בתקופת משבר ישנם גופים מממנים המוכנים להשקיע בפרויקטי תשתיות אך הם חייבים לדעת שהממשלות עומדות מאחוריהם", כך אמר היום מנכ"ל משרד התשתיות, עו"ד חזי קוגלר, בכנס כלכלה ירוקה 2008 של פירמה ארנסט אנד יאנג בשיתוף TheMarker. "חייבים לתת למממנים גיבוי ולשקול מתן מענקי הקמה לפרויקטי תשתית כפי שנעשה בעבר בתקופות משבר. אך לצערי יש גם קולות אחרים אשר בטוחים שדי להישען מאחורי כוחות השוק בלבד", הוסיף קוגלר.



בפאנל הרגולציה בכנס כלכלה ירוקה שערכו TheMarker ופירמת רו"ח ארנסט אנד יאנג, הגדירה מנכ"לית ארגון חיים וסביבה, אלונה שפר-קארו, את תוכנית ההאצה שהציג אתמול משרד האוצר כ-"מאכזבת". וזאת נוכח הנפח המזערי שתפסו ההשקעות בתחום תשתיות האנרגיה בתוכנית. בתגובה לדבריה, אמר קוגלר כי לא ראה עדיין את תכני התוכנית, אך הבין כי הדגש הושם על תשתיות תחבורה: "גם אנחנו תומכים בהשקעות בתחבורה ומבינים שאלה מצויות בפיגור, אך זה לא מתקבל על הדעת שהמדינה לא תשקיע בתשתיות אנרגיה ככלל, ובאנרגיה ירוקה בפרט", אמר קוגלר. "עם זאת, אין בכוונתנו להשלים מהלך לוקה בחסר, ובדיוק לשם כך נגיש לממשלה את תוכנית שר התשתיות הלאומיות להכרזה על אזורי הנגב והערבה כאזורי עדיפות לאומית לאנרגיות מתחדשות, שבה יוכלו יצרני החשמל הפרטיים להיתלות".



קוגלר גילה כי במסגרת התוכנית יורחב המנדט שניתן למכרזי תחנות הכוח הסולאריות באתר אשלים שבנגב, וכי בכוונת המשרד לכלול בהצעה אישור מכרז נוסף להקמת תחנת-כוח סולארית באתר תמנע שמצפון לאילת בהיקף 250-200 מגה וואט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully