וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לאחר שרשמה הנפילה החדה מעולם - מניית סיטי ממשיכה לקרוס: צוללת ב-20% במסחר וול סטריט

נמרוד הלפרן

20.11.2008 / 17:52

מניית סיטי, לשעבר הבנק הגדול בארה"ב, נפלה אתמול ב-23%


מניית , לשעבר הבנק הגדול בארה"ב, אשר שווייה נחתך אתמול בקרוב לרבע לאחר שרשמה אתמול את הנפילה היומית החדה מעולם, ממשיכה לצלול גם היום, וצונחת ב-20% במסחר בוול סטריט. נפילת המניה באה למרות דיווחים היום כי הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל, המחזיק בקרוב ל-4% ממניות הבנק, יגדיל את החזקותיו בסיטי ל-5% - מהלך שפורש שהבעת אמון בהנהלת הבנק האמריקאי.

מניית סיטי נפלה אתמול ב-23% במסחר בוול סטריט - הנפילה היומית החדה מעולם - לאחר שהבנק הודיע כי הסכים לרכוש נכסי SIV בהיקף של יותר מ-17 מיליארד דולר ועל סגירת קרן גידור נוספת.

סיטי הודיע אתמול כי הסכים לרכוש נכסים בסך 17.4 מיליארד דולר המוחזקים על ידי שבעה כלי השקעות מובנים (SIV) שלהם יעץ הבנק - ובכך למעשה זנח את ניסיונותיו להציל את הקרנות, שבגינן רשם השנה מחיקות של לפחות 2.2 מיליארד דולר. כמו כן, הודיע אתמול בנק על סגירת קרן גידור נוספת - קורפרט ספיישל אופורטוניטיס - לאחר שנפלה ביותר מ-50% באוקטובר.

סיטי, אשר רשם מאז פרוץ משבר האשראי הפסדים ומחיקות בסך 65.7 מיליארד דולר, הודיע מוקדם יותר השבוע על כוונתו לקצץ 52 אלף משרות עד החודשים הראשונים של השנה הבאה.

נפילת מניית סיטי נרשמת גם לאחר שאנליסט של פוקס-פיט קלטון העריך אתמול כי הבנק צפוי לרשום מחיקות נוספות בסך 3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה.

בעקבות צניחת מניית סיטי אתמול, נפל הבנק - לשעבר הבנק הגדול בארה"ב במונחי שווי שוק - למקום החמישי במונחי שווי שוק בארה"ב לאחר ששווייו ירד מתחת לזה של US בנקורפ (סימול USB), שהיקף נכסיו פחות משמינית מזה של סיטי.

שווי השוק של סיטי נחתך אתמול ביותר מ-10 מיליארד דולר, ונפל לכ-35 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק של US בנקורפ היה כמעט 42 מיליארד דולר. לפני פחות משנתיים, לקראת סוף שנת 2008, עוד היה שווי השוק של סיטי יותר מ-270 מיליארד דולר. בנקים נוספים בארה"ב שלהם שווי שוק גבוה מזה של סיטי: ג'יי.פי מורגן צ'ייס, וולס פרגו ובנק אוף אמריקה.

נכון לסוף הרבעון השלישי, הסתכמו נכסי סיטי ב-2.05 טריליון דולר לעומת נכסים בסך 247 מיליארד דולר שעליהם דיווח US בנקורפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully