וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הפעילה סוכן סמוי שעבד במינהל מקרקעי ישראל כשנה וחשף את פרשיית השחיתות

הילה רז

20.11.2008 / 17:50

ביום שני עצרה המשטרה ארבעה חשודים בשחיתות - בין השאר בזיוף מסמכים ושוחד מיני



המשטרה הפעילה סוכן סמוי שעבד במשרדי מינהל מקרקעי ישראל במשך כשנה, כחלק מחקירת השחיתות במינהל מקרקעי ישראל שנחשפה בתחילת השבוע. במשטרה מציינים כי מדובר בהפעלה ראשונה מסוגה במוסד ממשלתי, במסגרתה פעל הסוכן בקרב החשודים על מנת לאסוף את מכלול הראיות הרלוונטיות לחקירה. הסוכן הופעל תחת כיסוי של עובד המנהל בפיקוח צמוד והכוונה של מפעיל הסוכנים. במשטרה מציינים כי הסוכן נחשף במהלך תקופת עבודתו לפעילותם הפלילית של החשודים המדוברים בתיק.



ביום שני פשטה המשטרה על משרדי מחוז תל אביב והמרכז במינהל ועל בתיהם של עשרות חשודים. יותר מ-20 איש עוכבו לחקירה ושבעה הובאו להארכת מעצר, בהם ארבעה בכירים במינהל. הבכירים נחשדים בקבלת שוחד ושוחד מיני, מרמה והפרת אמונים וזיוף בנסיבות מחמירות. המשטרה חושדת כי המעורבים ניצלו את מעמדם הציבורי הבכיר במינהל, ובכלל זה את נגישותם ובקיאותם בשיטות העבודה וההליכים במינהל, באופן המאפשר להם טיפול בתיקים שאינם בתחום אחריותם וסמכותם - וזאת על פי המשטרה לשם סיפוק "תאבת הבצע שלהם".



המשטרה חושדת כי בכירי המינהל פעלו להוצאת שוברים בגין דמי היוון מופחתים, שינוי גודל השטחים המחויבים בתשלום היטלים ושינוי שווי הערכת השטחים העיקריים והמשניים - בין השאר באמצעות זיוף חותמות ושינוי זכויות ברישום הממוחשב - זאת בתמורה לשוחד, לרבות שוחד מיני, שהתקבל לכאורה בתיווך מאכערים ועורכי דין, שנעצרו.



שופט בית משפט השלום בתל אביב, בני שגיא, הורה ביום שני בערב על הארכת מעצרם של ארבעה חשודים בפרשה. מעצרו של מנהל מדור בנייה נמוכה במנהל החשוד בקבלת שוחד, קבלת שירותי מין וזיוף מסמכים - הוארך בשבעה ימים. מעצרו של אחד מהמאכערים, החשוד בזיוף בנסיבות מחמירות, מתן שוחד לעובד ציבור ואונס, הוארך בשבעה ימים. מעצרו של עורך דין, החשוד במתן שוחד ובזיוף בנסיבות מחמירות, הוארך בשלושה ימים. יועץ משפטי שעובד במינהל, החשוד בקבלת שוחד ושירותי מין, שוחרר בתנאים מגבילים עד יום ראשון. עו"ד ואשת התקשורת שנעצרה בפרשה שוחררה למעצר בית מלא בתנאים מגבילים עד יום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully