וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוגגות הסיכויים לחבילת חילוץ למגזר הרכב מפילה את מניית GM לשפל של 70 שנה

נמרוד הלפרן

20.11.2008 / 18:29

מניית פורד צונחת לשפל של 27 שנים; הערכות: לא תאושר החבילה לפני יציאת הקונגרס לפגרה



מניות יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב, ג'נרל מוטורס ופורד, ממשיכות לקרוס גם היום בוול סטריט על רקע הערכות כי הקונגרס לא יצליח להגיע להסכמה לגבי חבילת החילוץ המוצעת בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב, לפני יציאתו לפגרה בסוף השבוע. מניית GM צונחת ב-25% לאחר שכבר נפלה מוקדם יותר ב-35% לשפל של 70 שנה; מניית פורד נופלת ב-9% לאחר שקודם לכן כבר נפלה ב-17% לרמתה הנמוכה ביותר זה 27 שנים. שווי השוק של GM נחתך ביותר מ-80% מאז סוף חודש מאי.



אם לא תושג הסכמה השבוע לגבי חבילת סיוע למגזר הרכב האמריקאי, יידרשו יצרניות המכוניות להמתין ככל הנראה עד לכניסתו של הנשיא הנבחר, ברק אובמה, לבית הלבן בחודש ינואר. GM הזהירה כי ייתכן שהמזומנים בקופתה לא יספיקו מעבר לסוף השנה הנוכחית. אנליסטים הזהירו כי אם הקונגרס לא יצליח לאשר חבילת סיוע למגזר הרכב, עלול הדבר לגרור התמוטטות של אחת משלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - GM, פורד וקרייזלר.



GMAC, הזרוע הפיננסית לשעבר של GM, הודיעה היום על כוונתה להפוך לחברת אחזקות בנקאית כדי לזכות בגישה לתוכנית הסיוע של הממשל האמריקאי לבנקים. GMAC, הנמצאת בשליטת קרן סרברוס - מבעלי בנק לאומי - החלה מוקדם יותר החודש במגעים עם נציגי הבנק הפדרלי בניסיון להיכלל בתוכניתו של הממשל לרכוש ניירות מגובי משכנתאות בסך 700 מיליארד דולר מבנקים וחברות פיננסים שנקלעו לקשיי נזילות.



שינוי מעמדה לבנק יאפשר ל-GMAC, המספקת משכנתאות והלוואות לרכישת רכב, לקבל הזרמת הון נחוצה ולהרגיע את חששות המשקיעים בנוגע למצבה הפיננסי של החברה. כחברת אחזקות בנקאית, GMAC תוכל גם היא לקבל הזרמות הון ממשרד האוצר ולזכות בגישה לחלון ההלוואות (חלון הדיסקאונט) של הבנק הפדרלי.



יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, הדמוקרטי כריסטופר דוד, העריך אתמול כי ספק אם הקונגרס יצליח להגיע השבוע להסכמה לגבי חבילת סיוע למגזר הרכב. "הייתי שמח לראות משהו קורה, אבל למען האמת, הסיכוי שהחוק יעבור, לדעתי, הוא קטן", אמר. מנהלי GM, פורד וקרייזלר השתתפו השבוע בדיונים בקונגרס לגבי חבילת סיוע למגזר. האנליסט בריאן ג'ונסון מברקליס קפיטל אמר אתמול כי קשה להעריך האם תושג פשרה בין המחוקקים לפני ההצבעה הצפויה עוד השבוע בסנאט על חבילת החילוץ. "בהנחה שמגזר הרכב לא יצליח לשכנע את הקונגרס לגבי הצורך בחבילת חילוץ, תיאלץ GM לנסות למשוך עד כניסתו לבית הלבן של הממשל החדש - אלא אם כן הקונגרס ישוב ויתכנס בדצמבר כדי לגבש פשרה סביב חקיקת חירום", כתב ג'ונסון בדו"ח למשקיעים.



הדמוקרטים בקונגרס מקדמים חבילת חילוץ למגזר הרכב בסך 25 מיליארד דולר, בנוסף להלוואות פדרליות בסכום דומה למגזר הרכב שכבר אושרו על ידי הקונגרס. היוזמה מעוררת התנגדות קשה מצד הרפובליקאים וממשל בוש, אשר מטילים ספק ביכולתן של יצרניות הרכב האמריקאיות לפרוע הלוואות שיקבלו, ושמתנגדים להוצאות נוספות של כספי משלמי המסים על הצלת חברות גדולות.



במקום זאת, מצדדים הרפובליקאים והבית הלבן בניצול ההלוואות בסך 25 מיליארד דולר שכבר אושרו, ואשר נועדו לסייע ליצרנית המוכניות להכניס שינויים במערך הייצור כדי לייצר מכוניות חסכוניות יותר במונחי צריכת דלק.



האנליסט הימנשו פאטל מ-ג'יי.פי. מורגן העריך אתמול כי הסיכויים לסיוע פדרלי למגזר הרכב עולים על הסיכויים לכך שלא יאושר סיוע, אולם הוסיף כי כעת ברור יותר כי הסיוע לא צפוי באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully