וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה הדרך למלא את קופת המזומנים? אורבוטק מתכוונת למכור את פעילות הרכבת המעגלים האלקטרוניים

ניר צליק

20.11.2008 / 18:26

לפני מספר ימים פיטרה החברה כ-300 עובדים בעקבות ההאטה בעסקיה


האם מצאה דרך למלא את קופת המזומנים המדולדלת של החברה? אורבוטק, יצרנית מערכות הבדיקה לתעשיית המסכים השטוחים והלוחות המודפסים, הודיעה היום כי בכוונתה למכור את עסקי ההרכבה האלקטרוניים של החברה. רני כהן, מנכ"ל החברה, אמר כי "החלטתנו למקד את הפעילות בתחום בדיקת המעגלים המודפסים היא חלק משורת צעדים שאנו נוקטים כדי למקד מחדש את האסטרטגיה של החברה ולהכין את עצמנו למצב הכלכלי הנוכחי, תוך כדי התכוננות לצמיחה בעתיד".

עוד הוסיף כהן כי "אנו מקווים שנוכל להגיע להסכם מוצלח למכירת הפעילות במידה שתפגע כמה שפחות בבסיס הלקוחות שלנו, תוך כדי הענקת פתרונות טובים ללקוחות שלנו ושירות מקצועני בעתיד". החברה נמצאת במשא ומתן עם חברת האחזקות האילטקית Fin.Pro S.p.A, למכירת עסקי ההרכבה בארה"ב ובאירופה הכוללים מחקר ופיתוח, ייצור ומכירות של מערכת הבדיקה האופטית של החברה ופתרונות נלווים. החברה האיטלקית היא שותפה ותיקה של אורבוטק בתחום המעגלים המודפסים באירופה.

לפני מספר ימים הודיעה החברה על פיטורי 300 עובדים בעת פרסום הדו"חות הרבעוניים. אורבוטק דיווחה על הפסד נקי של 43.1 מיליון דולר, או 1.29 דולר למניה ברבעון השלישי של 2008, לעומת רווח נקי של 5.3 מיליון דולר, או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-10% בהשוואה לרבעון הקודם והסתכמו ב-94.8 מיליון דולר.

עוד לפני כן, השלימה אורבוטק את רכישת פוטון דינמיקס תמורת 290 מיליון דולר. פוטון מספקת (בדומה לאורבוטק) מערכות בדיקה ותיקון לתעשיית המסכים השטוחים - עסקה שדיללה משמעותית את כמות המזומנים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully