וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיסר נכנע למצב: עוצר 26 פרויקטים במזרח אירופה והודו

רז סמולסקי

20.11.2008 / 22:15

הפרויקטים שנעצרו נמצאים בשלבי תכנון והיתרים; החברה תמשיך לבצע 6 פרויקטים בשלב הבנייה



חברת פלאזה סנטרס, שבשליטת מוטי זיסר, הודיעה כי היא מקפיאה 26 פרויקטים במזרח אירופה ובהודו - מתוך 32 פרויקטים שמבצעת החברה בסך הכל. החברה תמשיך לבנות שישה פרויקטים נוספים שנמצאים בשלב הקמה. בהודעת החברה נכתב כי בחודשים האחרונים התפתחה מערבולת כלכלית ופיננסית בשווקים הגלובליים, שהשפיעה באופן משמעותי על הפעילות הנדל"נית. חוסר היכולת לממן פרויקטים היא הסיבה העיקרית להאטה הדרמטית בהשקעות.



ששת הקניונים שנמצאים בשלבי הקמה ובנייתם לא תיעצר הם שני פרויקטים ברומניה, בינהם קאסה רדיו; קניונים בצ'כיה, לטביה וסרביה; ופרויקט אחד בהודו - קורגאון - שבתחילת החודש רכשה פלאזה סנטרס את מחצית הזכויות בו תמורת 20 מיליון דולר. שאר הפרויקטים של החברה נמצאים בשלבי תכנון או קבלת היתרי בנייה. "תחילת הבנייה של פרויקטים אלה תלויה בהשגה של מימון חיצוני" נכתב בהודעה.



חברת פלאזה סנטרס מתמקדת בייזום והקמה של קניונים במזרח אירופה והודו ומכירה שלהם כנכס מניב. מחירי הנדל"ן הנמוכים ככל הנראה הביאו את החברה לבחון מחדש את אסטרטגיית המימוש שלהם. בהודעה לבורסה ציינה החברה כי תסיים לבנות שלושה קניונים בשנת 09' והוסיפה כי "אם התשואות ימשיכו להיות גבוהות בשעה שיושלמו הפרויקטים, החברה תשמור עליהם בתיק הנכסים שלה ותנהל אותם".



פלאזה סנטרס נסחרת בבורסה הראשית בלונדון (LSE) ובבורסה בפולין (WSE).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully