וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית המחשבים דל רשמה רווח רבעוני של 727 מיליון דולר - מעל לתחזיות

סוכנויות הידיעות

20.11.2008 / 23:26

המניה עולה ב-4% במסחר לאחר הסגירה; ירידה של 3% במכירות ברבעון השלישי



דל (סימול DELL) האמריקאית, יצרנית המחשבים האישיים (PC) השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על ירידה של 5% ברווחיה הרבעוניים וירידה של כ-3% במכירותיה על רקע ההאטה בכלכלה העולמית. עם זאת, תוצאותיה בשורה התחתונה עלו על תחזיות האנליסטים, ומניית דל עולה בקרוב ל-4% במסחר לאחר הסגירה.



דל - אשר הודחה על ידי היולט פקארד (סימול HPQ) בשנת 2006 ממעמד מובילת שוק ה-PC לאחר שלוש שנים בראש - רשמה ברבעון רווח של 727 מיליון דולר, או 37 סנט למניה, לעומת רווח של 766 מיליון דולר, או 34 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 34 סנט למניה.



הכנסות החברה, המנוהלת על ידי היו"ר והמנכ"ל מייקל דל, הסתכמו ב-15.16 מיליארד דולר, לעומת 15.65 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. תחזית האנליסטים היתה למכירות של 16.3 מיליארד דולר. מניית דל עולה ב-3.6% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של כ-5%.



האסטרטגיה בה החל מייסד ויו"ר דל, מייקל דל, לפני למעלה מעשור - מכירת מחשבים אישיים דרך הטלפון והאינטרנט - סייעה להזניק את הסטארט אפ למקום הראשון במכירות מחשבים אישיים בעולם. עם זאת, מודל המכירות הישירות החל לאבד מכוחו בשנת 2005, על רקע נטייתם הגוברת של הצרכנים בארה"ב להעדיף רכישת מחשבים ניידים בחנויות.



דל התמקדה בעיקר במכירות מחשבים שולחניים ללקוחות עסקיים - שוק בו נרשמה האטה. בעיות במערך שירות הלקוחות של דל פגעו אף הן במכירותיה. הירידה המתמשכת במחירי המחשבים האישיים הנמכרים בקמעונות גרמה אף היא לשחיקת היתרון ממנו נהנתה דל בזכות מודל המכירות הישירות שלה, שעקף את החנויות.



מאז שובו של מייסד דל, מייקל דל, לתפקיד מנכ"ל החברה בשנה שעברה - הוא הוביל תוכנית ארגון מחדש של פעילות החברה. במסגרתה תפטר החברה אלפי עובדים בניסיון לצמצם את הוצאותיה. במקביל, מתמקדת דל בשוק המחשבים הנישאים ובשווקים מתעוררים, והרחיבה את קו מוצריה בתחום המחשבים האישיים לעסקים וללקוחות פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully