וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך למצוא חבילות לא יקרות - כמה הצעות מעניינות איך לגלוש את המשבר בקלות

בר חיון

21.11.2008 / 7:13

כ-30 אלף ישראלים צפויים לצאת השנה לחופשת סקי בין דצמבר למארס ■ בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה גוברת לבחירת יעדים במזרח אירופה, דוגמת בולגריה, ואף טורקיה ■ אם לא חשוב לכם מתי בדיוק תצאו לחופשת הסקי שלכם ואתם מסוגלים לקחת חופשה ולארוז מזוודה מהי



החורף בקושי נתן את אותותיו בישראל, אבל ההכנות לחופשות הסקי בחו"ל נכנסות להילוך גבוה, ולפי ההערכות כ-30 אלף ישראלים צפויים לצאת השנה לחופשת סקי בין דצמבר למארס.



על אף שרוב סוכנויות הנסיעות טוענות כי חל גידול במספר ההזמנות לחופשות סקי בחו"ל, לפי סקר של מכון הסקרים כלים שיווקיים מסוף אוקטובר, אמרו 35% מ-512 הנשאלים כי אמנם ייצאו השנה לחופשת חורף בחו"ל, אך רובם ציינו שיחפשו יעדים זולים מבעבר. "אנו אמנם צופים השנה האטה בגידול הזמנות חבילות סקי בעקבות המשבר", אומר יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, "אבל במקביל אנו רואים ביקוש רב יותר לחבילות סקי זולות, שאותן ניתן למצוא בעיקר במזרח אירופה".



אז אילו מחירים מוצעים לאלה שבכל זאת לא מוותרים על חופשת הסקי? בחברת לב-מדיה, שמארגנת את יריד הסקי השנתי בישראל, טוענים כי השנה חלה ירידה של 15%-20% במחירי החבילות המוצעות לעומת אלה שהוצעו בשנה שעברה. עוזי לוי, סמנכ"ל השיווק של לב-מדיה, מסביר: "חופשות הסקי באירופה מהוות חלק אינטגרלי מתקציב הנופש של כמעט כל אירופי ממוצע. כתוצאה מהמשבר שנתן אותותיו בכלכלה האירופית, רבים מתושבי היבשת החלו לקצץ בהרגלי הצריכה שלהם, ובין היתר, גם בהרגלי התיירות והנופש, לרבות חופשות הסקי. כתוצאה מכך, הוזילו אתרי הסקי השונים את מחירי חופשת הסקי ומציעים מחירים אטרקטיוויים יותר בהשוואה לשנה שעברה".



כדי להבין כמה תעלה השנה חופשת סקי, פנינו לאתר השוואות המחירים בתיירות Travelist.co.il, המציע תמונת מצב עדכנית הבנויה מכ-6,000 הצעות לחבילות סקי המוצגות באתר (אם כי לא מדובר בהצעות מכל חברות התיירות). מתמונת המצב העולה מן האתר עולה כי ניתן למצוא חופשות סקי לשלושה ימים עד שבוע ימים במזרח אירופה וטורקיה החל ב-2,370 שקל ועד 7,340 שקל לאדם (לפי שער 4.9 שקלים ליורו ו-3.9 שקלים לדולר).



המחירים לחבילות סקי באתרים במערב אירופה מאמירים עד ליותר מ-18.5 אלף שקל לאדם לשבוע, אך גם ביעדים כמו אוסטריה, גרמניה, צרפת ואיטליה, הצלחנו למצוא דילים רבים לשבעה לילות שעלותם 4,000-5,000 שקל. כל הדילים כוללים את הטיסה, רובם כוללים ארוחות וסקי-פס, וחלקם אף כוללים את דמי השכרת הציוד ושיעורי הסקי.



עם הפנים למזרח



בשנים האחרונות חלו שינויים ביעדי חופשות הסקי של הישראלים: לפי סוכנויות הנסיעות ואתר Travelist, ניתן לראות מגמה גוברת לבחירת יעדים במזרח אירופה, דוגמת בולגריה, ואף טורקיה.



מבין אתרי הסקי במערב אירופה, צרפת היתה במשך שנים האתר המועדף העיקרי, אך כיום יותר ויותר ישראלים מעדיפים להזמין חופשות סקי באוסטריה ובאיטליה - כ-40% מסך כל ההפניות לרכישה ב-Travelist, מאוקטובר 2007 ועד מארס 2008, היו ליעדים אלה. לדברי רונן כץ, מנכ"ל חברת תיירות הסקי SkiDeal מקבוצת דיזנהאוז, רוב עיירות הסקי הצרפתיות נבנו במיוחד למטרה זו ואין בהן צביון מיוחד של עיר אירופית. זאת, בעוד שעיירות הסקי האוסטריות והאיטלקיות נוסדו, ברובן, מאות שנים לפני שהסקי הפך אותן לאטרקציה תיירותית ובשל כך יש בהן אווירה ייחודית ומוקדי משיכה מגוונים בנוסף לפעילות הסקי.



אורן אור, מנהל מחלקת הסקי של איסתא, טוען כי עיקר הגולשים הטסים דרך איסתא עדיין בוחרים באלפים הצרפתיים, אך מודה כי אתרי הסקי באוסטריה ובאיטליה נחשבים לתוססים יותר, בעוד שהאתרים הצרפתים ממותגים כאתרים למקצוענים שמגיעים בעיקר כדי לעשות סקי.



בשבוע הבא: מהם היעדים ה"חמים" לגלישה ומהו ציוד הסקי שאי אפשר בלעדיו



חופשת סקי במחיר שפוי



מה להזמין ומתי? לא בשיא העונה. לפני נתוני אתר Travelist, רוב הישראלים מבצעים את הזמנת חופשת הסקי בינואר. כשמביאים בחשבון כי כ-85% מהנופשים מזמינים את חופשת הסקי יותר מחודש לפני היציאה, נראה כי רוב הישראלים גולשים במערב ומזרח אירופה בפברואר ובמחצית הראשונה של מארס. זוהי תקופת השיא וחבילות סקי בתקופה זו הן בדרך כלל היקרות ביותר.



לדברי דורון איטלסון, הבעלים והמנכ"ל של חברת ציוד הסקי סקי-פס, בשבועיים הראשונים של ינואר אין חופשות מבית הספר בגרמניה ובצרפת, וניתן למצוא שם חבילות סקי במחירים זולים יותר. חופשות החורף המרוכזות של האירופאים בפברואר מייקרות את חופשות הסקי ב-10%-20% לעומת ינואר. בסוף מארס חלה שוב ירידה קלה במחירים.



כל אחד והסקי שלו: כדי לחסוך את המרכיבים שאינם רלוונטיים בחופשה, יש להחליט מראש מה מעניין אתכם בחופשת הסקי ולבדוק מהי רמת הגלישה שלכם.



אם כבר התנסיתם בסקי ואתם מרגישים בטוחים מספיק, הזמינו חבילה ללא שיעורים, וכך תחסכו 100-200 יורו. אם רק אחד מבני הזוג מתכוון לגלוש והשני בעניין של נופש רגוע, אין טעם לשלם עבורו את מחיר הסקי-פס לשבוע, שעשוי להגיע לכ-180 יורו.



הספונטניות משתלמת: "מחירן של חבילות שעולות בתחילת העונה כ-1,400 יורו יכול להגיע ברגע האחרון ל-700 ואף ל-600 יורו", טוענת יעל תמיר, סמנכ"ל חברת התיירות גוליבר.



אם לא חשוב לכם מתי בדיוק תצאו לחופשת הסקי שלכם ואתם מסוגלים לקחת חופשה ולארוז מזוודה מהיום למחר, הירשמו אצל סוכנויות הנסיעות ובקשו שיודיעו לכם על מבצעי הרגע האחרון. באיסתא, לדוגמה, נרשמים דרך האינטרנט ל"חוג המזוודה", וכך אפשר לקבל התראות של בין יומיים לארבעה ימים לפני היציאה לחופשה.



אפשר גם לתכנן מראש: אם באפשרותכם לתכנן לטווח רחוק, בררו בקיץ (יוני-יולי) את מחירי הקלאבים (כגון קלאב מד) לעונה הבאה. בהזמנה של כחצי שנה מראש תוכלו לחסוך עד 25%.



איפה לישון



אפשר גם בלי קלאב: חופשת סקי היא לא בהכרח חופשה בקלאב הכל כלול, יש אופציות נוספות. אורן אור מאיסתא טוען כי ניתן לחסוך אלפי שקלים אם טורחים לחפש מקומות לינה אלטרנטיוויים, שעשויים להתאים לכם אם אתם צעירים בגיל או ברוח: "בצרפת, לדוגמה, אפשר למצוא ברבים מאתרי הסקי את מועדוני UCPA המציעים לינה לבני 18-40. הפשרה לעומת מלונות יוקרתיים היא רק ברמת הלינה".



לדברי אור, ברוב החדרים המוצעים ב-UCPA ישנים עד ארבעה אנשים בחדר ולעתים השירותים והמקלחות משותפים לשני חדרים. לצורך השוואה, מחיר חבילה לאדם באתר הסקי Tignes Val Claret שבצרפת במועדון UCPA יעלה 5,680 שקל לאדם לעומת 8,990 שקל בקלאב מד. מחירי שתי החבילות כוללים, מעבר ללינה לשבעה לילות, את הטיסה, ההסעות לאתר, שלוש ארוחות ביום, סקי-פס לשישה ימים ושיעורי סקי. ב-UCPA המחיר כולל גם השכרת הציוד.



אפשר גם בלי לובי: דורון איטלסון מסקי-פס מציע לחפש דירות להשכרה דרך אתרי האינטרנט של משרדי התיירות ועיירות הסקי עצמן. "לפחות 50% מהאירופאים מנצלים את בתי הדירות שבעיירות הסקי. למי שמרגיש צורך בלובי של מלון כדי לפגוש תיירים נוספים ולהשוויץ מה הוא הספיק היום, האופציה הזאת אולי לא מתאימה. עם זאת, בשנים האחרונות אני רואה יותר ויותר צעירים שמתארגנים ושוכרים דירה".



רוב ההיצע של דירות כאלה הוא באתרי הסקי שבמערב אירופה ובדרך כלל הן כוללות כל מה שתזדקקו לו במהלך החופשה, כולל מטבחון מאובזר. את המצרכים לארוחות מומלץ לקנות בעיירות הסמוכות ולא בעיירת הסקי עצמה, שם המחירים גבוהים במאות אחוזים. קנייה אחת מרוכזת תספיק לכם לשבוע ותחסוך כסף רב.



איפה לגלוש



מזרח אירופה תחילה: גולשים מתחילים, שלא צריכים להספיק קילומטראז' גלישה גבוה, עשויים להעדיף חבילות סקי באתרים במזרח אירופה, שעל פי רוב זולים מאלה שבמערב היבשת. בדרך כלל מדובר באתרים קטנים יותר, אך לא פחות מהנים, בעיקר בעבור גולשים מתחילים. באתרים הגדולים שבמערב אירופה מסלולי המתחילים מהווים רק כ-15% מהמסלולים וגם ההדרכה יקרה יותר.



הדיל המשתלם: האתרים במזרח אירופה מציעים חופשות סקי קצרות יותר מאשר במדינות מערב אירופה (החל משלושה ימים). בנוסף, אם תזמינו באתרים אלה חופשה באמצע השבוע, תרוויחו גם חופשה זולה יותר וגם אתר פחות צפוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully