וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטרת מהעבודה? כמה טיפים כיצד לצוד את עיני המעסיק בעזרת כתיבה מיומנת של קורות חיים

חיים ביאור

21.11.2008 / 7:25

ניסיון תעסוקתי - זהו החלק המרכזי בדף קורות החיים ■ השכלה - יש נטייה לצמצם את הפירוט בסעיף זה, אך זו טעות ■ "האני מאמין" שלך - הוא לא מה שהמעסיק מקווה למצוא בקורות החיים שלך ■ כללים שעשויים לסייע לכם לעבור את המשוכה הראשונה בדרך לג'וב הנח



"שליחת קורות חיים היא מעשה של שיווק עצמי ויש לדעת איך לבצע אותו, בעיקר בימים הקשים האלה" - כך אומרת הדס בן זיו סולניק, סוציולוגית ארגונית והבעלים של מרכז הדס לניהול המשאב האנושי.



לאור דברים אלה - ומכיוון שדף קורות החיים הוא המגע הראשון של המועמד עם המעסיק הפוטנציאלי - חשוב לאמץ כמה כללים שעשויים לסייע לכם לעבור את המשוכה הראשונה בדרך לג'וב הנחשק.



1. מצב משפחתי. בעבר נהוג היה לציין פרט זה בקורות החיים באופן מובן מאליו, אך כיום - לא בכל מקרה. "מועמדת נשואה עם שלושה ילדים עשויה לקבל תשובה שלילית או לרדת לעדיפות נמוכה בקבלה לעבודה, במיוחד בארגון ששבו ביצוע המטלות אינו נגמר ב-17:00", טוענת בן זיו סולניק. לדבריה, כיום גם גברים המציינים שהם אבות לילדים עשויים להיתקל בסירוב לקבלם לעבודה, מכיוון שהם שותפים פחות או יותר שווים בגידול הילדים. המעסיק עשוי לחשוב שהם לא יהיו מסוגלים להישאר במשרד בשעות מאוחרות.



2. שנת לידה. גם פרט זה שהיה חיוני בעבר, אינו מוזכר תמיד כיום. החוק אמנם קובע כי אין להפלות אדם על בסיס גיל, אך המציאות הוכיחה יותר מפעם אחת כי אם מועמד נולד בשנות ה-40 או שנות ה-50 הראשונות עלול פרט זה לעמוד בדרכו בקבלה למשרה המיוחלת. מנגד, גם מי שהוא יליד 72' עשוי להיתקל בבעיה אם הוא מועמד לסמנכ"ל כספים, למשל - משרה הדורשת ניסיון קודם.



3. שירות צבאי. כדאי לפרט את הרקע לשירות הצבאי, אם השתחררת מצה"ל לפני שנים אחדות. עם זאת, אם כבר חלף דור מאז סיימת את השירות, נקודה זו אינה רלוונטית. ככלל, כדאי לציין את תפקידך בצה"ל, אם יש לו רלוונטיות לתפקיד שאליו אתה מועמד.



לדוגמה, אם שירתת כאפסנאי, ציון עובדה זו תסייע לך אם אתה מועמד לנהל מחסן מלאי. אם לעומת זאת היית טייס בחיל האוויר, לא מומלץ תמיד לציין זאת אם אתה מועמד לעבודה בצוות, מכיוון שטייסים ידועים כאינדיווידואליסטים, שאינם תמיד משתלבים בקולקטיב.



4. עולים חדשים. מועמדים אלה מתקשים להתקבל לעבודה בדרך כלל בגלל בעיית שפה. לכן, עולה חדש יעשה נכון אם ירשום את שנת העלייה לישראל אך במשבצת ה"שפות" יציין "עברית ברמת שפת אם" (אם הדבר נכון, כמובן), מכיוון שכמעט כל הארגונים רואים בקריטריון זה דרישה הכרחית לקבלה לעבודה.



5. ניסיון תעסוקתי. זהו החלק המרכזי בדף קורות החיים. מומלץ לציין את הארגונים הקודמים שבהם עבדת לפי סדר כרונולוגי הפוך. כלומר, התחל בארגון האחרון בו עבדת והמשך בפירוט הארגונים עד הראשון שבהם.



עם זאת, מועמד מבוגר, או מי שהספיק במהלך חייו לעבור בין מעסיקים רבים, יכול לבצע סינון ולוותר על אזכור של ארגונים ותפקידים שאינם רלוונטיים.



6. השכלה. יש נטייה לצמצם את הפירוט בסעיף זה, אך זו טעות. אם אתה בוגר של אוניברסיטה נחשבת - ציין את שמה, וכך גם אם אתה בוגר של קורסי העשרה שונים. אתה מועמד לתפקיד ניהולי? כדאי מאוד לציין את קורס הדירקטורים שאותו סיימת.



מועמד למשרה שאין לו השכלה אקדמית - מומלץ שיפרט את לימודי התעודה וההשתלמויות שעבר.



7. המלצות. יש הטוענים כי פירוט ההמלצות היא תוספת מסורתית, שאינה נדרשת כיום, מכיוון שמעסיקים מעדיפים ציון של מספרי טלפון של מעסיקים קודמים, שאליהם יצלצלו במידת הצורך. אך יש הטוענים ההפך בדיוק (ראו מסגרת).



8. "האני מאמין" שלי/ התחביבים שלי. משפט בסגנון "אני מאמין בשוויון הזדמנויות ומקדיש את זמני לעזרה לחלשים. אני אוהב לצלול בים ולהתמכר למוסיקה קלאסית" - הוא לא מה שהמעסיק מקווה למצוא בקורות החיים שלך.



מועמדות לעבודה היא אינה השתתפות בתוכנית שידוכים. פילוסופיית החיים שלך אינה מעניינת את מעסיקך הפוטנציאלי. כך למשל, אם תכתוב שאתה אוהב סנפלינג, אתה עשוי דווקא לעורר רתיעה כי המעסיק יחשוב שאתה אוהב ליטול סיכונים מיותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully