וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר תע"א: "נקלוט מפוטרי היי-טק"

מאת אורה קורן

21.11.2008 / 7:28

יאיר שמיר: "יש פה הזדמנות להשביח את כוח האדם; במקביל נוציא עובדים לפרישה מוקדמת"



התעשייה האווירית (תע"א) מנצלת את המשבר הכלכלי כדי להאיץ את השינוי בתמהיל עובדים שלה, ולגייס לשורותיה מפוטרי היי-טק - כך אמר שלשום יו"ר החברה, יאיר שמיר, ל-TheMarker. "הקמנו צוות לקליטת מפוטרי ההיי-טק, מכיוון שיש פה הזדמנות להשביח את כוח האדם של החברה. נקלוט כל מי שיימצא מתאים, ללא הגבלה. בשלב ראשון, מדובר בעשרות עובדים. בד בבד נמשיך בהליך של הוצאת עובדים ותיקים לפרישה מוקדמת".



אתמול פירסמה תע"א את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי, מהם עולה כי המשבר הכלכלי העולמי נתן אותותיו גם בתוצאותיה. החברה רשמה ירידה במכירות ובצבר ההזמנות בשוק האזרחי, בחטיבת בדק מטוסים ובחטיבת כלי טיס אזרחיים. בשוק הצבאי אין צפי להרעה בפעילות החברה, אם כי חטיבת מערכות טילים וחלל רשמה ירידה ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון תע"א הסמיך את ההנהלה לבצע רכישה חוזרת של עד 20% מאיגרות החוב שהנפיקה החברה ביוני 2007. "זו הבעת אמון מצדנו", אמר שמיר. "האישור ניתן כדי שבעלי האג"ח יידעו שלא ניתן להן להתרסק".



מכירות החברה עלו ברבעון השלישי ב-9.1% - ל-877 מיליון דולר, לעומת 797 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. מנגד, ירד הרווח הגולמי של החברה ל-117 מיליון דולר, לעומת 127 מיליון דולר ברבעון המקביל. הוצאות הנהלה, שיווק וכלליות עלו ל-48 מיליון דולר, לעומת 39 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007, והוצאות בגין פרישת עובדים עלו ל-16 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי צנח ב-60% - מ-40 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2007, ל-16 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו המכירות של תע"א ל-2.8 מיליון דולר, לעומת 2.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי של החברה עלה ל-390 מיליון דולר לעומת 353 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הוצאות ההנהלה, שיווק וכלליות עלו בתשעת החודשים הראשונים של 2008 ל-146 מיליון דולר, לעומת 124 מיליון דולר בתקופה המקבילה, וההוצאות בגין פרישת עובדים עלו מ-24 מיליון דולר ל-40 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-75 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת 98 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2007.



הירידה ברווחיות החברה נובעת משינויי שער החליפין ומהגדלת ההוצאות לפרישת עובדים. סיבה נוספת היא הירידה בפעילות האזרחית של תע"א בשל המשבר הכלכלי העולמי, שצפויה להימשך ואולי אף להחריף. עם זאת, בחברה מעריכים כי הירידה שנרשמה בחטיבת טילים וחלל היא חד-פעמית, מכיוון שלא צפויה פגיעה בפעילות הצבאית כתוצאה מהמשבר הכלכלי.



לדברי שמיר, החברה לא הופתעה מהמשבר הכלכלי - והכינה עצמה לקראתו עם מיליארד דולר בקופת המזומנים שלה. ואולם לדבריו, בשלב זה אין בכוונתה לבצע השקעות חדשות, עד להתבהרות התמונה.



אחת ההשקעות הגדולות המתוכננות של תע"א היא בהודו. מדובר בהשקעה של כחצי מיליארד דולר במיזם משותף עם תאגיד טאטא. התוכנית ממתינה לאישור מכרז של תע"א בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, המעוכב בהודו. בינתיים צפויה החברה להשקיע עשרות מיליוני דולרים כחלק מההיערכות להגדלת הפעילות בהודו.



ברבעון השלישי נאלצה תע"א למחוק כ-300 מיליון דולר מצבר ההזמנות שלה, מהם כ-280 מיליון דולר בעסקה עם חברת התעופה האיטלקית אלאיטליה שקרסה, וכן בשל ירידה בהזמנות למטוסי מנהלים מגאלפסטרים - מ-36 מטוסים לכ-18 בלבד. מתחילת השנה צברה תע"א הזמנות בסך 2.8 מיליארד דולר, חלק הארי שלהן - 850 מיליון דולר - בבדק מטוסים האזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully