וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירת TheMarker: הותרו לפרסום שמותיהם של החשודים בפרשת השחיתות במינהל מקרקעי ישראל

הילה רז

21.11.2008 / 9:38

בין החשודים: עופר עידה, שכיהן כמנהל מדור בנייה נמוכה במינהל וששון כהן, אחיו של עוזי כהן ז"ל



הותרו לפרסום שמותיהם של החשודים בפרשת השחיתות במינהל מקרקעי ישראל. ביום שני בערב הוציא שופט בית המשפט השלום בתל אביב צו איסור פרסום על שמותיהם ותמונותיהם של החשודים, שהובאו להארכת מעצר בפרשת השחיתות שנחשפה במינהל. אתמול ב-22:00, בעקבות עתירת TheMarker, התיר השופט את פרסום שמותיהם של שישה מבין שבעת החשודים שנעצרו בפרשה. שמה של החשודה השביעית בפרשה אסור בפרסום לאחר שהתלוננה על עבירות מין שנעשו נגדה.



ביום שני פשטה המשטרה על משרדי מחוז תל אביב והמרכז במינהל ועל בתיהם של עשרות חשודים. יותר מ-20 איש עוכבו לחקירה ושבעה הובאו להארכת מעצר, בהם ארבעה בכירים במינהל. הבכירים נחשדים בקבלת שוחד ושוחד מיני, מרמה והפרת אמונים וזיוף בנסיבות מחמירות.

המשטרה חושדת כי המעורבים ניצלו את מעמדם הציבורי הבכיר במינהל, ובכלל זה נגישותם ובקיאותם בשיטות העבודה וההליכים במינהל, באופן המאפשר להם טיפול בתיקים שאינם בתחום אחריותם וסמכותם - וזאת על פי המשטרה לשם סיפוק "תאבת הבצע שלהם".



החשודים בפרשה הם: עופר עידה, שכיהן כמנהל מדור בנייה נמוכה במינהל. החשד המיוחס לו מקיף מספר רב של מקרים בהם נחשד בקבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, זיוף ושימוש במסמך מזויף. מעצרו הוארך בשבעה ימים. חשוד נוסף הוא ששון כהן, תושב רעננה, אחיהם של עוזי כהן המנוח ואילן כהן שהתמודד על ראשות עיריית רעננה. כהן חשוד בתיווך בשוחד ועבירות מרמה. מעצרו הוארך בשבעה ימים.



עו"ד אליעזר בשארי, בעל משרד עריכת דין בפתח תקווה המתמחה במקרקעין, נעצר בחשד למתן שוחד, זיוף מסמכים ושימוש במסמך מזויף. לגבי בשארי מציין השופט בהחלטה להתיר את הפרסום, כי דווקא משום עיסוקו הקונקרטי של עורך הדין קיים אינטרס ציבורי בהתרת הפרסום. מעצרו הוארך בשלושה ימים. עו"ד ערן גיל, שכיהן במחלקה המשפטית של מינהל מקרקעי ישראל, נעצר בחשד לקבלת שוחד מיני תמורת הנפקת אישורים או מסירת מידע לנותנת השוחד. גיל שוחרר למעצר בית מלא בתנאים מגבילים עד יום ראשון.



אודי בן עטר, עובד לשעבר במחלקה החקלאית של המינהל חשוד כי לאחר עזיבתו תיווך במתן שוחד. עו"ד לימור בלדב, דירקטורית בחברת הדיור הציבורי עמידר ושותפה במשרד עורכי דין העוסק בתחום המסחרי והאזרחי. בלדב הגישה את מהדורת החדשות בערוץ הספורט ותוכנית שבועית בנושא בריאות. חשודה במתן שוחד וטובות הנאה לגבי עניינים פרטיים שלה, ולגבי לקוחותיה במשרד עורכי הדין. שוחררה למעצר בית מלא בתנאים מגבילים עד יום ראשון.



אתמול פורסם כי המשטרה הפעילה סוכן סמוי שעבד במשרדי מינהל מקרקעי ישראל במשך כשנה, כחלק מחקירת הפרשה. במשטרה מציינים כי מדובר בהפעלה ראשונה מסוגה במוסד ממשלתי, במסגרתה פעל הסוכן בקרב החשודים על מנת לאסוף את מכלול הראיות הרלוונטיות לחקירה.



המשטרה חושדת כי בכירי המינהל פעלו להוצאת שוברים בגין דמי היוון מופחתים, שינוי גודל השטחים המחויבים בתשלום היטלים ושינוי שווי הערכת השטחים העיקריים והמשניים - בין השאר באמצעות זיוף חותמות ושינוי זכויות ברישום הממוחשב - זאת בתמורה לשוחד, לרבות שוחד מיני, שהתקבל לכאורה בתיווך מאכערים ועורכי דין שנעצרו.



בפרשה עוכבו לחקירה בת מספר שעות גם בעלה של בלדב, קובי בלדב, שוער מכבי נתניה בעבר וחבר הנהלת הקבוצה וכן בן ציון סלמן, מנכ"ל משרד התחבורה כמנכ"ל מע"צ לשעבר, המשמש כיו"ר נמל חיפה. השניים אינם חשודים בשלב זה.



את TheMarker ייצגה עו"ד רינת מודיאני, ממשרד עו"ד ליבליך-מוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully