וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: הסיכון כיום בשוק המניות הוא בשיאו; לאומי: השוק לא מתאים למשקיעים לטווח קצר

נתן שבע

21.11.2008 / 9:59

הפועלים: ההתנהגות בשווקים היא משברית - תגובה מתונה לחדשות חיוביות למול תגובות סוערות לרעות


הסיכון כיום בשוק המניות הוא בשיאו, כותבים בסקירתם השבועית. ההתנהגות בשווקים היא משברית ובאה לידי ביטוי בכך בתגובה מתונה אם בכלל של המשקיעים לחדשות חיוביות, למול תגובות סוערות בהרבה שניתנות לחדשות רעות. מגמה זו תימשך בטווח הנראה לעין, כותב ירון פרידמן ממחלקת המחקר.

מנגד, גם בעין הסערה ישנן מניות שמחיריהן התדרדרו לרמות נמוכות מאוד, שעשויות להניב למשקיעים רווחי הון בטווח הארוך. אלא שנוכח הסיכון הנוכחי בשוק, אנו סבורים כי גם ההשקעה במניות אלו אינה מתאימה לכל אחד, אלא למשקיעים לטווח הארוך אשר מסוגלים לסבול תנודתיות חריפה, אף בטווח של חודשים רבים. סטיות התקן גבוהות מאוד באופציות המעו"ף, משקפות את חשש המשקיעים מפני המשך התנודתיות הגבוהה בבורסה גם בטווח הנראה לעין.

עוד כותבים שם כי בזמן שנותר עד לתום החודש צפויות החברות להמשיך ולפרסם את דו"חותיהן לרבעון השלישי. עד כה פירסמו רק חלק קטן מהחברות את תוצאותיהן, כשבסך הכל הציגו חברות כמו חברות הסלולר, , , , דווקא תמונה טובה. עם זאת, חברות רבות טרם פירסמו את תוצאותיהן, ונהיה עדים להרעה בתוצאותיהן של חברות רבות בעקבות המשבר הגלובלי. סיכום תוצאותיהן של חברות המעו"ף ישקף פגיעה בהכנסותיהן וברווחיהן למול הרבעון המקביל אשתקד.

גם במחלקת המחקר של מעריכים כי חברות רבות נסחרות במחירים המשקפים ערך נמוך מערכן הכלכלי. יחד עם זאת, התנהגות השוק המקומי בטווח הקצר תושפע מנתוני מאקרו ומיקרו שהשפעת ההאטה העולמית ניכרת בהם וכן מעוצמת הפחד בשווקים. משקיע בעל אופק השקעה ארוך טווח של מספר שנים, יוכל למצוא ניירות ערך במחירים מעניינים. מנגד, בשל התנודתיות הרבה, אין השוק מתאים לשונא סיכון או למשקיע שזקוק לכסף בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully