וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המנהלים של סיטי תתכנס היום כדי לדון במכירת הבנק

סוכנויות הידיעות

21.11.2008 / 10:15

מניית הבנק צנחה אתמול ב-26%; סיטי ירד למקום החמישי ברשימת הבנקים הגדולים בארה"ב


מועצת המנהלים של , לשעבר הבנק הגדול בארה"ב, צפויה להתכנס היום במטה החברה בניו יורק כדי לדון במכירה אפשרית של הבנק או חלקים ממנו, לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל". זאת, לאחר שאתמול צנחה מניית סיטי ב-26% וסגרה מתחת לשווי שוק של 5 דולר לראשונה מאז 1994. זאת למרות מאמציו של מנכ"ל הבנק, ויקראם פנדיט, לחזק את ביטחון המשקיעים בשבוע האחרון.

סיטי, שעמד בראש רשימת הבנקים הגדולים בארה"ב בסוף 2006 עם שווי שוק של 274 מיליארד דולר, צנח אתמול לכ-26 מיליארד דולר בלבד, ותופס כרגע את המקום החמישי לאחר בנקורפ. למרות הכרזותיו של פנדיט על קיצוץ בעלויות בעקבות פיטורי 52 אלף עובדים, ודברי התמיכה של המיליארד הסעודי אלווליד בין טלאל, המשקיע הבודד הגדול ביותר בסיטי, המשקיעים חוששים מהיקף ההלוואות הגרועות והמשך ההפסדים במהלך הרבעונים הבאים. זאת, לאחר שכבר הגיעו השנה ל-20 מיליארד דולר.

סיטי קיבל סיוע של 25 מיליארד דולר מממשלת ארה"ב כחלק מתוכנית החילוץ הפיננסי שהיקפה מגיע ל-700 מיליארד דולר, אך מומחים מעריכים כי הבנק זקוק לעוד 50 מיליארד דולר לפחות, כדי לעמוד בקריטריון של "מצב מזומנים שפיר" כפי שהגדירו הרגולטורים בארה"ב.

הצניחה במניית סיטי התווספה אתמול לירידה של 18% במניית , הבנק הגדול בארה"ב. בנק אוף אמריקה, השני בגודלו, איבד 14% מערכו. וולס פארגו נפל ב-7.7%, ובנקורפ ירד ב-6.4%. "מה שאנחנו רואים זאת מכירה רגשית", טוען מאט מקורמיק, אנליסט מבית ההשקעות באהל אנד גיינור בסינסינטי, "אנשים פשוט זורקים את המגבת ובורחים מהבורסה. לא מדובר רק בסיטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully