וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיטליסט חזירי ומובטל

עידו מרינוב

21.11.2008 / 10:41

מיומנו של מפוטר היי-טק



>> עשיתי תואר בהיסטוריה. כן, זה אני שעשה תואר בהיסטוריה. עכשיו לך תסביר לכל המעסיקים הפוטנציאליים למה עשית את זה.

"זה עניין אותי", אני מתנצל והם, הלומי לחצי הממונים, מגלגלים בראשם, במקרה הטוב, את השאלה הטובה לכשעצמה, "איך אני מצדיק את זה ששכרתי בוגר ההיסטוריה לעבודה בהיי-טק". הנועזים יותר מנסחים תשובה בראש לפני שהם דוחים אותה על הסף והשמרנים כבר חושבים על ארוחת הצהריים שהיתה או תהיה לקראת גיבוש ההחלטה.



אני כבר מיומן בזיהוי המבט הזה ולא מרפה. המשפטים מתגלגלים על הלשון בקביעות: "אני אוהב ללמוד", "אני חסר אגו", "אני אוציא לך את הכלב", "אני לא אצא לחופש אף פעם". לעולם תסתיים הפגישה ברוח טובה ובחיוכים וכמעט לעולם הטלפון ביום המחרת יהיה חביב עד למאוד, יכיל שבחים על הרושם העז שהותרתי במראיין ובסיומו אגש אל המשרה הבאה.



אני אף פעם לא מבין למה עידו הקפיטליסט החזירי של 2008 צריך לשלם את המחיר על מחדלי עידו האידיאליסט הסוציאליסטי של 1999. הרי היה זה יוסי בובליל, כוכב "האח הגדול", שאמר שאם אתה לא סוציאליסט עד גיל עשרים - אין לך לב - ואם אתה סוציאליסט אחרי גיל 30, אין לך שכל. או שזה היה איזה מישהו עם איי-קיו של יותר משתי ספרות ובובליל רק סיפר לכל העולם איך אירגן אונס קבוצתי בחיוך ממזרי. הזיכרון שלי זה לא מה שהיה פעם.



לך תסביר למעסיקים הפוטנציאליים שאתה בולע את עיתוני הכלכלה בלי מלח כל בוקר ושאם רק היו נותנים לך היית כותב תוכנית שתפתור אחת ולתמיד את כל הבעיות הכלכליות של מדינת ישראל. (הפרק הראשון היה נקרא "איך חופשות ביערות הכרמל לאנשי קבע שומרות על ביטחון המדינה"). אבל אני סוטה מהנושא.



קבוצת האוכלוסייה המאוד ייחודית, בוגרי הפקולטה למדעי הרוח תאבי הבצע, ניצבת מול בעיות לא פשוטות בשוק העבודה. קודם כל הם צריכים להסביר מדוע בחרו באותה פקולטה כאשר היה כה ברור שהבחירה מכניסה אותם אוטומטית למועדון הלא אקסלוסיווי של המשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק. ואם כבר הצלחנו להתגבר על המשוכה הזו - עכשיו אנחנו צריכים להסביר מדוע בחרנו לעזוב את הנתיב הבטוח אל העוני לטובת הנתיב הבטוח לחוסר ביטחון תעסוקתי, שמוביל גם הוא אל העוני.



ומכאן אני יוצא בקריאה נרגשת אל המעסיקים: קחו סיכון על בוגרי מדעי הרוח תאבי הבצע. מה הם בסך הכל רוצים? ארוחה חמה ולא טעימה פעם ביום, שעות עבודה ארוכות מאלה של פועלי הייצור אחרי המהפכה התעשייתית, רכב חדש בעבור דמי שימוש מפלצתיים ושכר גבוה מהממוצע במשק ובלתי קיים לסירוגין? עיזרו לנו, לעזור להם. כלומר לי.



הערות, הארות והצעות עבודה: ido999@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully