וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייזי ינאי, מנכ"ל וריפון ישראל: "נאלץ להיפרד מאנשים - זה מאוד יכאב לי באופן אישי"

ניר צליק

21.11.2008 / 13:09

בנוגע לצניחת המניה במסחר אמש אמר ינאי כי ירידה של 8% בהכנסות "לא מצדיקה שהחברה תחתך בצורה כזו"


אחרי שאמש נחתך מחיר מניית בכ-42.8%, בעקבות הורדת תחזית ההכנסות והרווח של החברה לרבעון הרביעי, אומר לייזי ינאי בשיחה עם TheMarker כי "מה שאנחנו רואים הוא דוגמה קיצונית לבעיה הפסיכולוגית בשווקים היום. בסך הכל פיספסנו ב-8% את היעדים שאנחנו הצבנו. אמנם, זה לא בסדר, ובעולם מושלם היינו צריכים לעמוד בתחזית למרות המשבר הכלכלי, ולמרות שהנפגעים הגדולים של המשבר הם לקוחותינו, הבנקים, אבל ירידה של 8% לא מצדיקה שהחברה תחתך בצורה כזו".

בנוגע להשערה כי הירידה החדה במחיר המניה נובעת מההיסטוריה של החברה, כאשר וריפון לא פירסמה דו"חות במשך תשעה חודשים בשל בעיה חשבונאית ולאחר מכן ערכה שינויים בצורה בה היא מחשבת הרווח למניה שלא על פי הכללים החשבונאיים ברבעון השלישי, אומר ינאי כי הוא "יכול להבין מאיפה זה נובע", אך "הנהלת החברה היא זו שגילתה את הטעות ברישום המלאים, הנהלת החברה יזמה את הפנייה לשוק והדירקטוריון עשה חקירה עצמאית. אנשים בכירים שילמו בראשם והפכנו לחברה רזה יותר ויעילה יותר".

בנוגע לעתיד החברה אומר ינאי כי "לקראת 2010 אנחנו נראה חזרה לשיגרה בארה"ב אבל בטווח הקרוב תהיה פגיעה, אנחנו לא מתכחשים. יש ירידה בכמות האשראי שעומד לרשות הרשתות הקמעוניות הגדולות בארה"ב והם פחות ממהרים להשקיע בציוד הוני". עם זאת, אומר ינאי כי הרשתות יהיו מחוייבות להשקיע כסף בציוד סליקה חדש מאחר והן מחוייבות לעבור לרשתות מאובטחות עד שנת 2010. עוד אומר ינאי כי "וריפון היא חברה שמוצריה הם הכרח. תהיה לנו ירידה במכירות ובשווקים מפותחים כמו ארה"ב אבל הירידה הזו לא תהיה לאפס. אנחנו לא חברה שתעלם".

ינאי ציין כי הוא אינו חושב שפיטורים הם פיתרון הקסם למצב מאחר ובצורה הזו החברה מאבדת את הידע שנצבר וכאשר החברה נדרשת לצמיחה היא תתקשה לגייס מחדש את הידע הזה.

בנוגע לפיטורים אפשריים בחברה אומר ינאי כי "אנחנו נאלץ להיפרד מאנשים. זה מאוד יכאב לי באופן אישי וצוות ההנהלה עובד על זה. כל עוד אני יכול להחזיק אנשים ולאפשר לאנשים מקומות עבודה אני אעשה את זה". ינאי הוסיף כי החברה נוקטת בצעדי חיסכון רבים כדי שלא לפגוע בעובדים ככל שניתן, הכוללים צמצום טיסות לחו"ל ואף מעבר לשיחות ועידה מקוונות כתחליף לנסיעות.

אמש הודיעה וריפון כי היא חותכת את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הרביעי של 2008. החברה הודיעה כי היא חוזה הכנסות של 244-246 מיליון דולר כאשר תחזיתה המוקדמת היתה להכנסות של 260-268 מיליון דולר ותחזית השוק היתה להכנסות של 263.8 מיליון דולר.

החברה גם חתכה את תחזית הרווח למניה, לרמה של 18-20 סנט לעומת תחזית מוקדמת יותר לרווח למניה של 36-33 סנט. בנוסף, חזתה החברה הכנסות של 924-922 מיליון דולר בשנת 2008 כאשר תחזית השוק היתה להכנסות של 940.9 מיליון דולר ורווח למניה של 73-75 סנט ב-2008 לעומת תחזית השוק לרווח למניה של 87 סנט.

בשיחת הוועידה שערכה החברה בעקבות התרסקות המניה סיפקה וריפון גם תחזית לשנת 2009. החברה חוזה הכנסות בטווח שבין 950 מיליון דולר ל-1.03 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית מוקדמת להכנסות של 1.03-1.05 מיליארד דולר. תחזית השוק היתה להכנסות של 1.03 מיליארד דולר ב-2009. הרווח למניה צפוי לעמוד בין 95 סנט ל-1.2 דולר בהשוואה להערכה מוקדמת לרווח למניה של 1.23-1.43 דולר ב-2009. תחזית השוק היתה לרווח של 1.29 דולר למניה.

מאז תחילת השנה איבדה מניית וריפון 82.1% מערכה והיא נסחרת כיום במחיר מניה של 3.54 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-298 מיליון דולר. בתחילת השנה עמד שווי החברה על 1.67 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully