וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות של הנשיא לעתיד, ברק אובמה, בוחן פשיטת רגל מוסכמת של יצרניות הרכב

סוכנויות הידיעות

21.11.2008 / 14:40

מומחים: פרק הזמן שנשאר לג'נרל מוטורס להתקיים ללא סיוע נמדד בשבועות


צוות המעבר של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, בוחן אפשרות לפשיטת רגל מוסכמת (PrePack) של חברות הרכב האמריקאיות, כפיתרון למשבר הפיננסי אליו נקלעו, כך אומר אחד המקורבים לעניין. הצוות כבר יצר קשר עם לפחות חברה משפטית אחת המתמחה בפשיטות רגל, שאמורה לייעץ לדניאל טרולו, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, העומד בראש הצוות הכלכלי של אובמה.

דוברת צוות המעבר, סטפני קאטר סירבה למסור פרטים ספציפיים על התוכניות הנוגעות לחברות הרכב, אך ציינה כי "משהו צריך להיעשות באופן מיידי". בית המחוקקים בארה"ב דחה אתמול עד לדצמבר את ההחלטה האם להעניק סיוע של 25 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר.

ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, הודיעה כי היא עלולה להישאר ללא מזומנים עד סוף השנה הנוכחית. מנכ"ל החברה, ריק וואגונר, אמר השבוע כי ג'נרל מוטורס תיאלץ להמיר רכוש בכסף מזומן, אם תכריז על פשיטת רגל. "פרק הזמן שעומד לרשות ג'נרל מוטורס נאמד בשבועות ולא בחודשים", טוען ג'רום יורק, לשעבר חבר במועצת המנהלים של החברה.

אם תבוצע פשיטת רגל מוסכמת, יצרניות הרכב יגיעו לבית המשפט לאחר שהגיעו להבנה עם הלווים, העובדים והספקים לגבי סכומי הכסף שיקבלו תוך מסך החובות של החברה. ההליך המשפטי אמור להימשך בין שישה חודשים לשנה, במקום שנתיים עד חמש שנים בפשיטת רגל רגילה (לפי פרק 11).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully