וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלן בבנק העולמי: המשבר יגיע לשיאו באמצע 2009

סוכנויות הידיעות

21.11.2008 / 15:02

זליקו בוגטיץ', האחראי בבנק על כלכלת רוסיה, צופה שיפור במצב לקראת סוף השנה הבאה


המשבר הפיננסי העולמי יגיע לשיאו בעוד שבעה חודשים, ולקראת סוף 2009 יילך המצב וישתפר. כך חוזה זליקו בוגטיץ', כלכלן הבנק העולמי האחראי על השוק הרוסי. לדבריו, תחול התאוששות בכלכלה הרוסית ברבעון האחרון של השנה הבאה בעקבות התחדשות זרם המזומנים ושובם של המשקיעים הזרים.

הבנק העולמי עידכן לאחרונה את תחזית הצמיחה של כלכלת רוסיה והעמידה על 6% לשנה הנוכחית ו-3% ל-2009, לעומת צפי לצמיחה של 6.8% ו-6.5% בהתאמה שניתן במועד מוקדם יותר. בוגטיץ' מעריך שקצב הגידול בתמ"ג עלול להצטמצם לשיעור שנתי של 2% בשני הרבעונים הקרובים, "אך לנוכח התנאים הנוכחיים של המשבר הכלכלי העולמי, אין מדובר בתוצאה רעה", אמר.

חלק מהכלכלנים אינם מוציאים מכלל חשבון כי כלכלת רוסיה תרשום צמיחה אפסית או אף שלילית בחודשים הקרובים, בעקבות הירידה המשמעותית במחירי הנפט. בוגטיץ' השמיע הערכה אופטימית יותר, וציין כי ירידה של מחיר הנפט הגולמי למחיר של 40 דולר לחבית היא אפשרית, אך לא תימשך לאורך זמן רב. הבנק העולמי צופה כי המחיר הממוצע של נפט גולמי מסוג ברנט יעמוד ב-2009 על 74 דולר לחבית. "ברמות מחירים כאלה, התקציב של ממשלת רוביה יהיה מאוזן", הוא אמר. "אם המצב יחמיר, נבחן מחדש את התחזית", ציין בוגטיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully