וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס - התמ"ג של ארה"ב צולל כעת בקצב שנתי של 5%; מנכ"ל פימקו - "התוצר בצניחה חופשית"

נמרוד הלפרן

21.11.2008 / 19:37

מנכ"ל קרן האג"ח פימקו: "מדובר במשבר של המערכת עצמה, לא במשבר פנימי של המערכת"


הולכות ומצטברות התחזיות העגומות לכלכלת ארה"ב. בנק גולדמן סאקס העריך היום כי המיתון בארה"ב מחריף, וכי התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב נופל ברבעון הנוכחי בקצב שנתי של 5%. מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, העריך כי התוצר רושם צניחה חופשית ברבעון הרביעי.

"מדובר במשבר של המערכת עצמה, לא במשבר פנימי של המערכת", אמר אל-אריאן, המשמש כמנכ"ל פימקו ביחד עם מייסד הקרן, ביל גרוס, בראיון לערוץ CNBC. "אנו עדים לשינוי בסיסי בפניו של השוק בטווח הארוך", הוסיף.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צפוי לרשום צמיחה שלילית של 3% ברבעון הראשון של שנת 2009, וצמיחה שלילית של 1% ברבעון השני של השנה, העריך כלכלן גולדמן סאקס, יאן הציוס, בדו"ח מחקר שפירסם היום. עוד צופה הציוס כי שיעור האבטלה בארה"ב יגיע לרמה של 9% ברבעון הרביעי של 2009.

הורדת תחזיות הצמיחה של גולדמן לכלכלת ארה"ב באה שבועיים בלבד לאחר שהבנק חתך את תחזית הצמיחה בפעם הקודמת. בדו"ח שפירסם הציוס לפני שבועיים העריך כי כי התוצר של ארה"ב ירשום צמיחה שלילית של 3.5% ברבעון הרביעי של השנה, לעומת תחזית קודמת שלו לצמיחה שלילית של 2%. ברבעון הראשון של שנת 2009 צפה הציוס צמיחה שלילית של 2%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה שלילית של 1%.

באותה עת גם העריך הציוס כי כלכלת ארה"ב צפויה לשקוע במיתון החמור ביותר זה 26 שנים, וכי שיעור האבטלה צפוי לרשום את הזינוק החד ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. עוד העריך כי לא צפויה התאוששות לפני שנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully