וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לכף התקווה הטובה: חברות ספנות זונחות השימוש בתעלת סואץ עקב התקפות שודדי ים

נמרוד הלפרן

21.11.2008 / 22:05

Moller Maersk הדנית ו-Odfjell הנורווגית הורו ל-170 מיכליות לשנות נתיביהן ולעקוף את אפריקה מדרום


חברות ספנות מובילות בעולם הודיעו על שינוי נתיבי ספינותיהן, ולעקוף את יבשת אפריקה דרך כף התקווה הטובה בעקום להפליג דרך תעלת סואץ, בשל ריבוי התקפות מצד שודדי ים במפרץ עדן ומול חופי סומליה.

Moller Maersk הדנית, חברת הספנות הגדולה בעולם, הודיעה שלשום על העתקת נתיבי 83 המכליות שבבעלותה לעיקוף מדרום של יבשת אפריקה, ובכך להאריך את מסלולן ביותר מ-9,000 ק"מ. החברה הודתה כי להחלטה עלולה להיות השפעה שלילית על הכלכלה העולמית, אולם הוסיפה כי תביא לצמצום הסכנה להתקפות שודדי ים על ספינותיה.

פרונטליין שיפינג הנורווגית, מפעילת המכליות הגדולה בעולם, הודיעה אתמול כי אף היא שוקלת להעתיק את נתיבי ספינותיה למסלול עוקף אפריקה במקום להפליג דרך תעלת סואץ. חברת ספנות נורווגית אחרת, Odfjell, הורתה בתחילת השבוע ליותר מ-90 מיכליות כימיקלים שבבעלותה להעתיק את נתיביהן למסלול כף התקווה הטובה.

החלטת חברות ספנות לעתיק את נתיביהן עלולות לגרום לפגיעה קשה בהכנסות ממשלת מצרים מתעלת סואץ, אשר הסתכמו בשנה שעברה ביותר מ-5 מיליארד דולר. בסוף שבוע שעבר השתלטו שודדי ים סומלים על מכלית הנפט "סיריוס סטאר" הנושאת שני מיליון חביות נפט, שערכן כ-100 מיליון דולר. הפיראטים דורשים 25 מיליון דולר בתמורת לשחרור המכלית ואנשי צוותה.

פרמיות הביטוח של ספינות החולפות במפרץ עדן התייקרו ב-30% בשנה האחרונה, ועלולות לזנק ב-60% במקרה של ריבוי מקרים של השתלטות שודדי ים על ספינות באזור. כך העריכה השבוע הנהלת חברת פיוצ'ר אינשורנס ברוקר, בשיחה עם אנשי אתר האינטרנט אמירויות ביזנס 24. בכל שנה עוברות במפרץ עדן כ-20 אלף אוניות המשנעות סחורה מהמזרח לאירופה ולארה"ב. רוב מיכליות הנפט מהמפרץ הפרסי חולפות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully