וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טים גייתנר, נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, ימונה לתפקיד שר האוצר בממשל אובמה

ניו יורק טיימס

22.11.2008 / 10:17

אובמה העדיף את גייתנר על פני שר האוצר לשעבר סאמרס; הבחירה הקפיצה את מדד דאו ג'ונס ב-6.5% ביום שישי


מאת ג'קי קאלמס

הנשיא הנבחר, ברק אובמה, ימנה את טימותי פ. גייתנר, נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, לתפקיד שר האוצר. המינוי לתפקיד מפתח זה מתבצע בשעה שהשווקים הפיננסים המתנדנדים מחפשים אחר מנהיגות בטוחה שתצביע על כיוון הכלכלה, דיווחו מקורות מקורבים.

אובמה העדיף לבחור בגייתנר, שהיה במרכז המאמצים לבלום את המשבר הפיננסי, במקומו של לורנס סאמרס, שהיה שר האוצר בשנה וחצי האחרונות של ממשל קלינטון. סאמרס, כלכלן נחשב ולשעבר נשיא אוניברסיטת הרווארד, עשוי להתמנות לתפקיד יועץ בכיר בבית הלבן, אמרו מקורות.

השמועות על מינויו של גייתנר סייעו להעלות את שוק המניות ביום שישי, לאחר שהמשקיעים הסיקו כי אובמה מבצע צעדים למלא את חלל המנהיגות הכלכלית בעת שבה הכלכלה והשווקים הפיננסיים מפגינים סימנים חדשים של מתיחות קשה. מדד דאו ג'ונס סיים בזינוק של 6.5% לאחר ימים של ירידות מסחררות.

עם יציאתו של הקונגרס לפגרה ביום שישי, לאחר שלא עשה כמעט דבר לטפל בכלכלה המידרדרת, והנשיא בוש המתנגד לצעדים נוספים, אובמה נמצא תחת לחץ גובר לאותת על כוונותיו ולמנות אנשיצוות שיטפלו במשבר. מוסדות פיננסים ויצרניות רכב נאלצות להתמודד עם משבר קשה הכולל סימנים לדפלציה בשל הדעיכה בצריכה הפרטית. אובמה צפוי להכריז על מינויו הרשמי של גייתנר, ואולי של יועצים כלכליים נוספים, ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully