וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי בנק סיטי פתחו בשיחות עם ממשל ארה"ב בעקבות הצניחה במחיר המניה

עפרה שלו

22.11.2008 / 12:09

הבנק, שמנייתו צנחה ב-20% אתמול, דן באפשרות של קבלת הזרקת הון נוספת, דיווחה רויטרס



בנק סיטי פתח בשיחות עם ממשלת ארה"ב לאחר שהצניחה במחיר המניה שלו עוררה חששות לגבי יכולתו של הבנק לשרוד, כך אמר לרויטרס אדם המצוי בנושא. לדבריו, נציגי סיטי נפגשו בימים האחרונים עם בכירים בבנק הפדרלי ובמשרד האוצר האמריקאי, ודן באפשרות של קבלת הזרקת הון נוספת מהממשל.



עוד אמר המקור, שביקש לשמור על אנונימיות, משום שאין לו אישור לדבר עם העיתונות, כי הנהלת הבנק ערכה דיונים פנימיים בנוגע לאפשרות למכור חטיבות, או להתמזג עם בנק אחר. ואולם, נראה כי רק הזרקת הון נוספת מטעם הממשלה תצליח להרגיע את המשקיעים המטילים ספק ביכולתו של סיטי לשרוד את המשבר. דוברת מטעם סיטי, כריסטינה פרטו, סירבה להגיב לדיווחים.



מניית סיטי, לשעבר הבנק הגדול בארה"ב, נפלה ביום שישי ב-20% לשפל של 16 שנה בוול סטריט והשלימה מפולת שבועית של 60%, על רקע חששות לחוסנו הפיננסי של הבנק.



מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, אמר ביום שישי בשיחת וועידה פנימית עם מנהלי הבנק ברחבי העולם, כי אין כל כוונתה לפצל את החברה או למכור את הברוקר סמית ברני. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי בנק מורגן סטנלי, אשר הודיע באחרונה על כוונתו להרחיב את חטיבת הברוקראז' שלו, המתחרה בסמית ברני של סיטי, אינו מנהל מגעים למיזוג עם סיטי.



עוד אמר פנדיט כי מצב ההון של סיטי יציב, וכי אל לעובדים להתמקד בצניחה במחיר המניה, משום שזה לא הדבר שמדאיג את הרגולטורים ואת סוכנויות דירוג האשראי. "פייננשל טיימס" דיווח כי אף שאין למועצת המנהלים של סיטי תוכניות קונקרטיות לשינויים בהנהלה, היא בוחנת את תפקידו של פנדיט.



סיטי - לשעבר הבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק עם שווי של יותר מ-270 מיליארד דולר לפני פחות משנתיים - נסחר כעת בשווי של כ-21 מיליארד דולר בלבד, ומדורג במקום החמישי במגזר הבנקאי בארה"ב במונחי שווי שוק. בנקים נוספים בארה"ב שלהם שווי שוק גבוה מזה של סיטי: ג'יי.פי מורגן צ'ייס, וולס פרגו ובנק אוף אמריקה.



בסיטי מאמינים כי יש לדון עם הממשלה, משום שלקוחות הבנק המחזיקים בו פיקדונות אינם מראים סימנים של נטישה. עלות הביטוח נגד חדלות פירעון באג"ח של סיטי עלתה ביום שישי, אך היא עדיין נמוכה מספיק כדי לרמז על כך שהמשקיעים אינם מודאגים מכך שסיטי לא יעמוד בהתחייבויות שלו.



ואולם, כמה אנליסטים טוענים כי לקוחות שממשיכים להביע אמון בסיטי כיום, עשויים לשנות את דעתם בעקבות צניחות נוספות במחיר המניה. סיטי מפרסם מודעות בעיתונים אמריקאים ובינלאומיים בהן כתוב: "200 מיליון איש ברחבי העולם בחרו בסיטי להבטיח את עתידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully