וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינ"ל: שיאו של המשבר עדיין לפנינו

רויטרס

22.11.2008 / 15:27

אוליביה בלאנשרד צופה כי המשבר יימשך עוד שנה, וכי הצמיחה תחזור לקצב נורמלי רק ב-2011



המשבר הפיננסי שפגע בבנקים גדולים רבים כל כך, מתפתח למשבר כלכלי רחב יותר, ששיאו עדיין לפנינו - כך אמר לעיתון שווייצי הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינ"ל, אוליביה בלאנשרד. לדברי בלאנשרד, המשבר יימשך עוד שנה. הוא קרה לממשלות לקדם הגדלות תקציב ולבנקי ההשקעות להוריד את הריביות לכיוון האפס.



"הגרוע מכל עוד לפנינו", אמר בלאנשרד לעיתון שווייצי. "זוהי רק ההתחלה". הוא הוסיף כי "יש סיכון שהנתונים יהיו גרועים יותר, מה שיוביל לתחזיות שחורות יותר ויאיץ את הנפילה בביקוש". עוד אמר בלאנשרד כי יעבור זמן רב עד ש"נחזור לתנאים נורמליים".



לדברי בלאנשרד, המשבר יימשך עוד שנה, אך הצמיחה תחזור לקצב נורמלי רק ב-2011. "קרן המטבע הבינ"ל צופה ב-2009 צמיחה שלילית בממוצע במדינות המתועשות", אמר. "ב-2010 תהיה התאוששות, ונחזור למצב הנורמלי ב-2011".



בלאנשרד אמר כי עד כה הממשלות לא עשו מספיק כדי לטפל במשבר, וקרא ליישום תמריצים פיסקליים בארה"ב ובאירופה. "בזמנים נורמליים קרן המטבע מעודדת הפחתה של הגירעונות התקציביים. אבל אנחנו לא חיים בזמנים נורמליים. הביקוש צנח וזו הסיבה שיש צורך בהרחבה פיסקלית", אמר.



ביום שישי אמר זליקו בוגטיץ', כלכלן הבנק העולמי האחראי על השוק הרוסי, כי המשבר הפיננסי העולמי יגיע לשיאו בעוד 7 חודשים, ולקראת סוף 2009 יילך המצב וישתפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully