וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ג'נרל מוטורס שוקלת פשיטת רגל

עפרה שלו

22.11.2008 / 16:29

מועצת המנהלים של החברה שוקלת להכריז על פשיטת רגל אך אומרת כי אינה רואה בכך "פיתרון אפשרי לבעיות הנזילות של החברה"

מועצת המנהלים של יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס (GM) שוקלת את כל החלופות, כולל פשיטת רגל, כך פורסם באתר ה"וול סטריט ג'ורנל" מאוחר ביום שישי. העיתון, המצטט אנשים המקורבים למועצת המנהלים, אומר כי עמדה זו סותרת את עמדתו של מנכ"ל החברה, ריק ואגנר, שאמר למחוקקים מוקדם יותר השבוע כי פשיטת רגל אינה מהווה חלופה פוטנציאלית עבור החברה.

בתגובה לידיעה ב"ג'ורנל" מסרה GM כי מועצת המנהלים שלה אכן דנה בפשיטת רגל, אך היא אינה רואה בכך "פיתרון אפשרי לבעיות הנזילות של החברה". דובר מטעם GM אמר לעיתון כי ההנהלה עושה כל שביכולתה כדי להימנע מפשיטת רגל.

ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, הודיעה מוקדם יותר החודש כי היא עלולה להישאר ללא מזומנים עד סוף השנה הנוכחית. "פרק הזמן שעומד לרשות GM נאמד בשבועות ולא בחודשים", טוען ג'רום יורק, לשעבר חבר במועצת המנהלים של החברה.

אתמול (שישי) דווח כי צוות המעבר של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, בוחן אפשרות לפשיטת רגל מוסכמת (PrePack) של חברות הרכב האמריקאיות, כפיתרון למשבר הפיננסי אליו נקלעו. הצוות כבר יצר קשר עם לפחות חברה משפטית אחת המתמחה בפשיטות רגל, שאמורה לייעץ לדניאל טרולו, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, העומד בראש הצוות הכלכלי של אובמה. דוברת צוות המעבר, סטפני קאטר, סירבה למסור פרטים ספציפיים על התוכניות הנוגעות לחברות הרכב, אך ציינה כי "משהו צריך להיעשות באופן מיידי". בית המחוקקים בארה"ב דחה אתמול עד לדצמבר את ההחלטה האם להעניק סיוע של 25 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר.

מניית GM עלתה ביותר מ-6% במסחר בוול סטריט ביום שישי, לאחר שנסחרה מוקדם יותר באותו יום ברמה הנמוכה ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30' של המאה הקודמת. המניה החלה לעלות לאחר שדווח כי קבוצה של 4 סנאטורים בארה"ב מהמפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית הגיעו להסכם לגבי חבילת חילוץ למגזר הרכב האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully