וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אפעל ליצירת 2.5 מיליון מקומות עבודה חדשים בתוך שנתיים

סוכנויות הידיעות

22.11.2008 / 16:50

הנשיא הנבחר של ארה"ב אמר כי אם לא יפעל במהירות ובאומץ, הכלכלה תאבד מיליוני מקומות עבודה נוספים



הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי בכוונתו ליצור 2.5 מיליון מקומות עבודה חדשים בארה"ב במסגרת תוכנית בת שנתיים, שמטרתה להמריץ את הכלכלה המתמודדת עם משבר "בקנה מידה היסטורי" - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



בראיון הרדיו השבועי שלו, אמר היום (שבת) אובמה כי לשווקים הפיננסיים מצפות עוד סערות, שעשויות להגדיל את חובות המדינה ולעלות במיליוני משרות נוספות. רכישות הבתים החדשים באוקטובר היו הנמוכות ביותר זה חצי מאה, ו-540 אלף תביעות אבטלה נוספות הוגשו בשבוע שעבר, המספר הגבוה ביותר זה 18 שנה, אמר אובמה.



עד כה השנה הסתכמו הפיטורים בארה"ב ב-1.2 מיליון. פיטורים נוספים צפויים להכביד על הכלכלה ולפגוע בצריכה הפרטית.



"הנחתי כבר את הצוות הכלכלי שלי לבנות תוכנית התאוששות כלכלית, שמשמעותה 2.5 מיליון מקומות עבודה חדשים עד ינואר 2011. תהיה זו תוכנית גדולה מספיק כדי לעמוד באתגרים העומדים בפנינו, ואני אחתום עליה זמן קצר לאחר שאכנס לתפקיד" ב-20 בינואר, אמר אובמה. "איבדנו 1.2 מיליון מקומות עבודה השנה, ואם לא נפעל במהירות ובאומץ, מרבית המומחים מאמינים כי נאבד מיליוני מקומות עבודה נוספים בשנה הבאה".



פרטי התוכנית ינוסחו בשבועות הקרובים, והיא תכלול משרות בבניית כבישים וגשרים, שדרוג בתי ספר ובניית חוות רוח וטכנולוגיות אחרות של אנרגיה חלופית, אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully