וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום השביתה של ההסתדרות הורחב: יכלול את הבנקים ואת הבורסה

חיים ביאור

22.11.2008 / 19:57

ההסתדרות: השביתה תבוטל אם הכנסת תאושר תוכנית סיוע למשק



סכסוך העבודה עליו תכריז ההסתדרות היום, יחול על המשק כולו ולא רק על המגזר הציבורי, כך הבהירו אתמול בהסתדרות. משמעות הדבר היא שאיום השביתה יכלול לא רק את משרדי הממשלה, את הרשויות המקומיות, את החברות הממשלתיות ואת שאר התאגידים הציבוריים ­ אלא גם את הבנקים, את הבורסה לני"ע ואת כל המפעלים הפרטיים בהם פועלים ועדי עובדים.



חלק מוועדי הבנקים הביעו נכונות להשתתף בשביתה אם יוחלט לכלול בה את המגזר הבנקאי. ועדים אלה הם בין החזקים במשק והם בקשרים הדוקים עם ההסתדרות. "אנו דורשים לפרוש רשת ביטחון לכספי החוסכים בקרנות הפנסיה ובקרנות הגמל ולסיוע למפעלים בפריפריה בתשלום השכר לעובדיהם כדי לצמצם את היקף הפיטורים. דרישה זו נוגעת לא רק לעובדי המגזר הציבורי ­ אלא גם, ובמיוחד, לעובדי המגזר הפרטי-עסקי", אמרו אתמול בהסתדרות.



"המשבר הכלכלי מחריף. ביום חמישי התאדו מהבורסה כספים בהיקף גדול בגלל בית השקעות אחד. הפיטורים במשק עומדים להתרחב ­ ומשרד האוצר מהסס לנקוט צעדים", אמר אמש יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "פנסיה אינה פריווילגיה. היא שוות ערך לחינוך ולבריאות. כפי שלא ניתן להסיר את הפיקוח מעל מזון לתינוקות ואין לאפשר לכל אם לשפוט בעצמה אם המוצר שקנתה מתאים לילדה ­ כך אין להשאיר את ענף הפנסיה ללא פיקוח, לשיפוטם הבלעדי של העמיתים בקרנות ובקופות".



עוד אמר עיני: "איני דורש להחזיר את הגלגל אחורה ולהשיב את קרנות הפנסיה לשליטת ההסתדרות כפי שהיה ב-2003. איני דורש גם שהמדינה תקצה אג"ח מובטחות ל-100% מהשקעות הקרנות. אני רק רוצה הידוק הרגולציה. אסור שיימשך המצב שבו מתקיים מעבר מטורף של עמיתים מקרן אחת לשנייה, שוק חופשי ותחרות פרועה בלי פיקוח. אף אזרח אינו יכול להתמודד לבדו בעזרת הכלים שברשותו. האם משה, שמרוויח שכר מינימום במכבסה בכרמיאל, יכול לשפוט בעצמו מה לעשות בכספי הפנסיה? הציבור אינו רוצה להיות יצחק תשובה ­ אלא מוישה, שמתקיים בכבוד".



הסכסוך שיוכרז היום בוועדה לתיאום של ההסתדרות טעון אישור של בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה), שיכונס למטרה זו מחר או ביום שלישי. לפי החוק, לאחר האישור תחלוף תקופת צינון בת שבועיים לפני שההסתדרות תוכל לקיים את השביתה במשק.



דובר ההסתדרות אמר כי במקביל פועלת ההסתדרות בערוץ הפוליטי כדי להביא לכינוס מיוחד של הכנסת, לאישור ההצעה לקביעת רשת ביטחון לקרנות הפנסיה ולסיוע למפעלים בפריפריה בתשלום שכר לעובדיהם. לדבריו, אם הכנסת תאשר את התוכניתהשביתה תבוטל ככל הנראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully