וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זה "50% בשנה"?

TheMarker

23.11.2008 / 7:10

אני רק שאלה



נניח שקניתי אג"ח שהתשואה שלה לפדיון היא 50% לשנה ומועד הפידיון שלה הוא בעוד שלוש שנים. האם זה אומר שבתום שלוש השנים התשואה הכוללת תהיה 150%?

יוסי פ.



הרבה יותר מכך. תשואה של 50% בשנה מצטברת על פני שלוש שנים ל-237% - זאת כמובן בתנאי שתשלומי הקרן והריבית אכן ישולמו במלואם.



נניח לדוגמה אג"ח לשלוש שנים שהונפקה ב-100 אגורות ומשלמת ריבית של 5% בשנה, שנצברת ומשולמת בתום שלוש שנים יחד עם קרן האג"ח. מי שקונה את האג"ח הזאת היום יקבל בעוד שלוש שנים 116 אגורות בקירוב. כל עוד האג"ח נסחרת במחיר של 100 אגורות, התשואה הגלומה בה היא 5% בשנה. עכשיו נניח שהאג"ח הזאת צונחת בבורסה למחיר של 42 אגורות, בגלל חשש שהחברה תתקשה לפרוע את חובה. מי שקונה את האג"ח הזאת עשוי לקבל בעוד שלוש שנים את התמורה המלאה, 116 אגורות. אם החברה תשלם את מלוא חובה, השקעתו תוכפיל פי 2.75 ותניב תשואה כוללת של כ-175% על פני שלוש שנים, השקולה לכ-40% בממוצע לשנה.



למעשה, אם יתברר שהחברה אכן מסוגלת להחזיר את מלוא החוב, מחיר האג"ח יזנק הרבה לפני מועד הפדיון הסופי. אם, נניח, יתבדו החששות בתוך חצי שנה, מחיר האיגרת עשוי לחזור די מהר ל-100 אגורות - ולהניב למשקיע תשואה של כ-140% בחצי שנה.



הנה דוגמה: אג"ח ט"ז של אפריקה ישראל, שתיפדה סופית ב-2017, נסחרת היום בתשואה לפדיון של 41%. מחיר האיגרת הוא 22 אגורות, כאשר ערך הפארי שלה הוא 109 אגורות. אילו היתה אפריקה מעמידה את הסדרה לפירעון מיידי ומלא, משקיע שקונה היום את האג"ח יכול היה להכפיל את ערך ההשקעה שלו כמעט פי 5.



-



ערך פארי של אג"ח



שווי האג"ח, שהוא הערך המתואם שלה לפי התנאים המקוריים, אילו היתה מגיעה לפדיון היום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully