וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון קיבלה אישור לכיסוי ביטוחי מלא עבור גלולת הווידיאו בצרפת; החברה מעריכה כי תכפיל את מחזור המכירות

מאת יורם גביזון

23.11.2008 / 7:10

בעקבות האישור גדל מספר תושבי אירופה הזכאים להחזר עבור בדיקה באמצעות הגלולה ל-235 מיליון איש



>> פוטנציאל המכירות של חברת גיוון אימג'ינג מקבוצת אי.די.בי גדל משמעותית בסוף השבוע שעבר. החברה, שפיתחה גלולות וידיאו לאבחון אי סדירויות במערכת העיכול, הודיעה כי משרד הבריאות הצרפתי השלים את הליך קביעת ההחזר הכספי עבור אבחון על ידי הגלולה.

ההחזר, שמסתכם ב-418 יורו ללא מע"מ לגלולה, חל על כל 64 מיליון תושבי צרפת. סמנכ"ל הכספים של גיוון אימג'ינג, יובל ינאי, אמר שהחברה מכרה עד כה בצרפת רק ל-5%-10% מהאוכלוסיה שמבוטחת בביטוח בריאות פרטי. ינאי ציין שהמחיר שאושר תואם את מחיר המכירה הממוצע של החברה באירופה - יותר מ-400 יורו, בהשוואה ל-357 יורו בארה"ב.



ינאי אמר שמכירותיה של גיוון בצרפת עד כה הסתכמו ב-2-3 מיליון דולר לשנה, ולהערכתו, ניתן יהיה להכפיל את המחזור בתוך תקופה לא ארוכה. לדבריו, החברה תחל במכירת ציוד, כלומר תחנות עבודה שבהן הגסטרואנטרולוג מפענח את הצילומים שמשדרת הגלולה, ואחר כך תעבור למכירת הגלולות.



עם זאת, גלולת הוידיאו של גיוון לא תזכה למעמד של אמצעי האבחון המועדף (First Line). היא תאושר לשימוש לאבחון של דימום סמוי ובלתי מזוהה ואנמיה עקב חוסר בברזל, רק לאחר תוצאות שליליות של בדיקות קולונוסקופיה (בדיקה באמצעות צינור פלסטיק גמיש שבקצהו מצלמת וידיאו המוחדר דרך המעי הגס) וגסטרוסקופיה (בדיקה באמצעות אנדוסקופ המוחדר דרך הפה) ואבחון חשד למחלת קרוהן לאחר קולונוסקופיה.



בעקבות האישור של משרד הבריאות הצרפתי, גדל מספר תושבי אירופה שזכאים להחזר עבור בדיקה באמצעות הגלולה ל-235 מיליון. מספר הזכאים להחזר ביטוחי בכל העולם הוא 560 מיליון איש.



גיוון פועלת לקבלת כיסוי ביטוחי במדינות מרכזיות נוספות באירופה, כמו גרמניה ואיטליה, אולם להערכת ינאי, האישור במדינות אלה לא יתקבל ב-12 החודשים הקרובים. הגלולה מאושרת לשימוש וזוכה לכיסוי ביטוחי במדינות סקנדינוויה, הולנד, בלגיה, ספרד ופורטוגל, ובאופן חלקי בלבד בגרמניה ובאיטליה.



גיוון הרוויחה 2.1 מיליון דולר במחזור של 31.1 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת 1.7 מיליון דולר במחזור של 26.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. ההון העצמי של החברה הוא 143 מיליון דולר, שמממן 80% מהמאזן, ושווי השוק שלה הוא 207 מיליון דולר.



העיכוב בקבלת האישור וקביעת התמחור לכיסוי הביטוחי בצרפת היה אחד הגורמים להפחתת תחזית המכירות של החברה לרבעון הרביעי ב-4%, ל-33.7 מיליון דולר, כלומר 1.7% פחות מברבעון המקביל ב-2007, כשהרווח הנקי צפוי להיות 1.5 מיליון דולר, חמישה סנטים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully