וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחברות הביוטכנולוגיה בארה"ב אין תרופה למשבר: פיטורים במגזר, פשיטות רגל ומחסור במימון

סוכנויות הידיעות

23.11.2008 / 8:22

חמש חברות פשטו רגל; כמות הכספים שגויסה ירדה ב-54% ב-2008



המשבר הכלכלי העולמי הביא לירידה במימון לחברות הביוטכנולוגיה בארה"ב לרמה הנמוכה זה עשור - דבר אשר מהוביל לפשיטות רגל בתעשייה ולהאטה בפיתוח תרופות המבוססות על פריצות דרך ביוטכנולוגיות. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



במהלך החודש האחרון לפחות חמש חברות ביוטכנולוגיה אמריקאיות פשטו רגל, וחברות נוספות עלולות להגיע למצב דומה. אלה הנמצאות בסיכון גבוה הן החברות שלהן תרופות הקרובות לשלב של ניסוי על מטופלים.



ההון שגויס השנה על ידי חברות ביוטכנולוגיה בארה"ב ירד ב-9.7 מיליארד דולר עד ספטמבר, או 54%, לעומת התקופה המקבילה ב-2007 - לפי בנק ההשקעות בוריל בסן פרנסיסקו. משמעות הדבר היא שעבודתן של החברות על עשרות תרופות עלולה להתעכב או אפילו להיפסק, ועובדים רבים יאבדו עבודותיהם. כך לפי בנק בויל, העוקב אחר השקעות בתעשיית המדע הבריאותי. ההשקעות הסתכמו ב-8.2 מיליארד דולר בכלל השנה עד לספטמבר, לעומת 17.9 מיליארד דולר בשנה שעברה.



הנפקות ראשונות לציבור כמעט ונעלמו בקרב חברות הביוטכנולוגיה בארה"ב. עד כה בשנת 2008 בוצעה הנפקה אחת בלבד, בשווי 5.8 מיליון דולר. זאת, לעומת 28 הנפקות ראשונות לציבור שהביאו לגיוסם של 1.7 מיליארד דולר בשנה שעברה, ו-66 הנפקות ראשונות לציבור שהניבו 6.5 מיליארד דולר ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully